Tuesday, February 18, 2014

Keith Foo terus di landa Kontroversi

10:24 AM No Comments

Di sebalik populariti yang dikecapinya apabila menjadi teraju utama drama bersiri Ariana Rose, timbul pula kontroversi kerana terdapat babak dia bersolat dan membaca al-Quran sehingga menimbulkan rasa kurang senang segelintir pihak.

Sudah dapat menjangkakan persoalan tersebut akan diajukan kepadanya, ujar Keith, apabila memegang watak sebagai seorang lelaki Muslim dalam sesebuah drama, ia sebenarnya memberi kelebihan buat dirinya untuk mengenali agama Islam secara lebih dekat.

"Mungkin ramai yang tidak tahu salah seorang kakak saya merupakan seorang mualaf dan sudah lama menganut agama Islam.

"Saya selalu bertanya tentang amalan yang dilakukan kepadanya sebagai seorang Muslim.

"Apabila saya diberi peluang menjadi muslim dalam sebuah drama pula, ia membuka peluang buat diri saya mendapat lebih banyak informasi tentang Islam," jelasnya.

Menurut Keith, dia juga tidak berasa terlalu janggal memegang watak lelaki Muslim memandangkan dia sudah pernah diberi peranan sedemikian ketika berlakon dalam beberapa buah sinetron di Indonesia dahulu.

"Biasanya, sebelum memulakan lakonan saya akan bertanya kepada individu yang arif terlebih dahulu supaya tiada sebarang kesilapan yang berlaku sehingga memberi gambaran yang salah kepada penonton," ujarnya.


Sumber : http://www.kosmo.com.my


0 comments:

Post a Comment

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger