Tuesday, January 24, 2012

Sahabat Sejati 2012

11:34 PM 2 comments





Assalamualaikum Sahabat !

















Jadilah sahabat suka dan duka :)



Read More...


Wanita Solehah

10:38 PM 3 comments







Assalamualaikum.. semua ! sihat ka ? ok la... kali ni just nak berbicara mngenai wanita.. sesungguhnya impian seorang lelaki untuk memiliki wanita yg solehah... semoga aku mndpt isteri yg dpt membimbing aku dari terus melakukan kebaikan dan menuju ke jalan yg hakiki .. Amin...





Wanita hiasan dunia, seindah hiasan adalah wanita solehah  :)


Read More...


Limau ais 20 sen , paling murah !

12:12 PM 6 comments






Assalamualaikum.. hahaa... lawak sungguh aku tgk bnda kat fb... dia wat  limau sendiri ... hehe cm na ? hmm jom tgk... klu korang  x gelak aku pon x taw hehehe... bernas juga cara ni... hehee x pernah terpikir pon sebelum nie... hehehe..have fun... jgn gelak sampai pengsan... hahaha.... 





Limau ais siap !








Read More...


BBQ Night

11:47 AM 1 comments





Assalamualaikum... tiba2x teringt ttg mlm BBQ bersama senior ... bnyk betul mkn mlm 2... hehee... aku akan merindui mereka... x sangka mereka dah part 6... hehee... apa2x pon segala jasa mereka akan di ingti selalu... hehee .... good luck my senior ! have a good journey !



Wah.... ceria sungguh !




Bersama kak  teh...






We all the best .. see again !


Jumpa lagi ... wahai senior2x ku.... jgn lupa aku ok !

Read More...


Jangan Tinggal Solat !

10:23 AM 2 comments











Assalamualaikum... ni just peringatan untuk semua jgn tinggal solat k.... solat adalah pekara pertama yg akan di tanya oleh allah... BAIK solatnya , maka baiklah lah segala amalan lain... BURUK solatnya , maka buruklah segala amalan nya... wah.. jadi ustaz lak aku ni... bkn apa just peringatan untuk diri sendiri dan sahabat2x seagama dengan saya... sesungguhnya kita hidup di dunia ini hanya tumpangan semata - mata.... keindahan dunia hanya pinjaman sementara... Renung - renungkan dan selamat beramal  !












 " Solat Tiang Agama "




Read More...


Ada apa dengan " Yang " ?

10:04 AM 3 comments












Assallamualaikum..... kali ni saya nak kongsi rahsia  " Yang " 

Jom  check out !

******************************************************


Yang singkat itu "waktu".

Yang menipu itu "dunia".

Yang dekat itu "kematian".

Yang besar itu "hawa nafsu".

Yang berat itu "amanah".

Yang sulit itu "ikhlas".

Yang mudah itu "berbuat dosa".

Yang susah itu "sabar".

Yang sering lupa itu "bersyukur".

Yang membakar amal itu "mengumpat".

Yang mendorong ke neraka itu "lidah"

Yang berharga itu "iman".

Yang mententeramkan hati itu "teman sejati".

Yang ditunggu ALLAH SWT itu "TAUBAT".




***************************************************************











....Sekian untuk kali ini....

___(^ - ^)___













Read More...


GOUT

9:42 AM 2 comments













Assalamualaikum semua.. kali ni aku nak cita sal penyakit gout ... kenapa ? sbb aku dah terkena .. doktor tu pon terkejut muda2x lg dah terkena penyakit gout nie... hmm nak wat cm na kan.. redha la.. mungkin allah nak kurangkan dosa aku... dan mmberi amaran kepada aku nikmat yg di beri pinjaman buat sementara saja... rasa gout ni sngt sakit mmg x leh pijak kaki di lantai la... hmmm... tiba2x ari ni aku terpikir nak tgk pantang larang gout... mmg bnyk pntang larang nya... terutamanya sekali x leh makan  seafood, kekacang , makanan sejuk, ... dan bnyk lg.. hmm aku mmg kena hati2x lepas nie.. hmm  harap semuanya ok ja.... hmmm... aku harap pada mereka yg tiada apa2x penyakit tu , jagalah kesihatan anda sebelum terkena.... sekian untuk kali nie....


" Utamakan Kesihatan Anda "



Read More...


Ajal , Maut di tangan Allah S.w.t.

9:05 AM 1 comments










Assalamualaikum.... apa yg anda dapat lihat dalam gmbr itu, mungkin rmi yg bnyk pendapat.... ajal , maut, jodoh semua di tangan allah... kita perlu sentiasa bersedia untuk menempuh hari akhirat, sediakanlah bekalan yg secukupnya.....semoga kita di beri peluang untuk bernafas dan melakukan amal ibadat sebelum berjumpa denganNya.... 





Read More...


Lawak pagi

8:55 AM 2 comments






Assalamualaikum.. Jom baca ! just sharing... Sharing is caring...




Semoga Terhibur !




Read More...


Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger