Wednesday, December 1, 2010

Menanti Solehah _ Aiman

12:59 PM No Comments


Tak perlu ada dirimu
Andainya menambah luka
Tak perlu kau tabur dendammu
Mencipta sengketa lara

Kau noda cinta yang setia
Cinta yang membara
Apa kau terlupa
Kau bakar resah yang ku bendung
Sabar yang ku rindu
Jenuh ku bertahan

Jangan berhenti jangan terhenti
Mencari teduh cinta sejati
Aku peduli aku simpati ranjauanmu

Aku menanti ayuh solehah
Yang indah budi sederhana
Aku doa engkau pun jua bahagia

Yang lalu biarkan berlalu
Tak mungkin tercantum lagi
Redhala ketentuan ini
Tak usah diamuk resah

Lihatlah sang mentari
Menyuluh luas bumi
Cahayanya menerangi
Begitu hidup ini
Sinarnya kan menanti…
Read More...


10:18 AM No Comments


Di lubuk hatiku terdalam

ini yang ku pilih penuh keyakinan
namun kadang bimbang menyerang
sanggupkah melangkah ku terus berjalan



Saat badai menderaku
hinggah rapuh dan goyah
tiada daya tuk bertahan
hanya Engkau tempat berpegang



Berkatilah setiap semangat jiwa
tuk selalu berjuang di jalan Mu
terjagalah hati yang kadang redup
tertiup angin di duniawi



Gemerlap kilauan harta
takhta dan cinta manusia
yang menyesatkan
selamanya…



Saat hujan basahiku
penuh lumpur dan noda
dalam derai air mata
dengarlah permohonan ku
Read More...


Baru Balik dari kursus...

9:25 AM No Comments



HMM.. aku bru ja blik dari kursus ni.. nama dua KURSUS DESTINI KENEGARAAN, UITM ZON UTARA,,mulanya x nak pi tapi tiba2 tergerak hati untuk p....Kursus mngandungi bnyk info2 yg berfakta yg kita x tahu sebelum ni,,,,, aku terkejut dgn apa yg telah terjd dlm negara kita.... sampai hak kita sendiri pon sedikit demi sdikit mau di cabuli oleh pihak tertentu... huish... x boleh jd mcm ni... kita perlu sedar kita berada di melaysia,.... yg majorit nya bangsa melayu... oleh itu kita perlulah la pertahan kan hak kita... jgn birakn pemerintah kita org bukan melayu.. klu bnda mcm ni terjadi... kat mn kita akn n dilemparkan ??? tepuk dada tnya selera la.....hmm... kursus ni bukan telah mmbuka mata dan presepsi aku ... malah semua peserta kursus ni.... Kita  ni org melayu dh jauh ketinggalan... bangkit la jgn biarkn kita terus di tindas... "Tak kan Melayu Hilang Di dunia"........ ni ja la nk cita pnjng2 pon nt lebih2 plop..... hehehe..
Read More...


Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger