Monday, May 28, 2012

Terima Kasih Sahabat !

12:57 PM No Comments


Assalamualaikum.. Terima Kasih Sahabat ! 


Read More...


Sunday, May 27, 2012

Ainul Murshida & Firddauf : Wedding

6:34 PM No Comments


Assalamualaikum.. lets picture talk :)




Read More...


Wednesday, May 23, 2012

Apa makna haram pada anda ?

8:15 PM 4 comments


Assalamualaikum.. mari kita renungkan situasi di bawah ini. Apa makna haram baginya ? adakah halal haram pada makanan jer ? Peringatan ini untuk diri saya sendiri dan semua. Mencegah lebih baik daripada mengubati :) Jom  tengok situasi di bawah ini. 











" Yang kau dok pegang-pegang tangan aku ni tak pikir plak halal haram :)" 

Read More...


MALAYSIA vs CHINA : Suku Akhir 2012

4:15 PM No Comments





Assalamualaikum semua.. tidak berapa jam lagi Malaysia bakal menentang juara bertahan China dalam pusingan suku akhir. Malaysia tanpa tonggak Utama, Lee chong wei akan menentang Juara bertahan itu sekaligus membawa misi untuk menempatkan pasukan Malaysia di peringkat separuh akhir. Memang kalau di atas kertas  Malaysia bukanlah pilihan dan melalui rekod perlawanan sebelum ini memang berpihak kepada China, apa-apa pun hanya semangat juang yang tinggi dapat menepis segala-galanya. Apa-apa pun di harap Malaysia dapat memberi persembahan yang terbaik ketika menentang Skuad China nanti. All the Best ! MALAYSIA ! 



Read More...


Tuesday, May 22, 2012

Menarik Hari Ini : John Redland Kurus ?

11:48 PM No Comments



Assalamualaikum.. Betul ka ni John Redland ? atau kembarnya.. sebab gambar ni nampak kurus .. :)


Read More...


Tiada lagi Thomas Untuk Lee Chong Wei

8:33 PM 1 comments


Assalamualaikum... Lee Chong Wei terpaksa melupakan hasrat untuk membawa pulang Piala Thomas apabila mengalami kecederaan yang amat serius petang tadi ketika menentang pasukan denmark. Jurulatih perseorangan Negara, Rashid Sidek berkata " kecederaan Lee Chong Wei kali ini amat serius dan memerlukan rehat yang secukupnya, sekaligus hancur harapan Lee Chong Wei Untuk membawa pulang Piala Thomas. Apa-apa semoga Lee Chong Wei  cepat sembuh. 


Read More...


Pelihara Kucing, Hindari DOSA !

8:19 PM No Comments




Assalamualaikum.. Jom pelihara Kucing :) meoww !



Read More...


Monday, May 21, 2012

Langkah - langkah Menunaikan Solat Istikarah

2:07 PM 1 comments




Assalamualaikum.. Kepada yang ingin melakukan solat Istikarah mari ikut langkah-langkah di bawah :)




OK.. Jom ikut : - 

Langkah Pertama : 




Langkah Kedua : 





Langkah Ketiga : 




Langkah Keempat : 






Read More...


Peristiwa Penting Bulan Rejab

1:57 PM No Comments



Assalamualaikum.. Jom baca antara peristiwa penting Bulan Rejab :) 





Read More...


Kenali Diri Melalui Ujian Psikologi

1:48 PM No Comments





Assalamualaikum .. wah.. baru-baru  pergi buat Ujian Psikologi ni. Best jugak.. dari bosan dok rumah dan tak buat apa kan ? Sekurang-kurangnya dapat sedikit manfaat dan kesedaran dari Ujian tu. Da la kena sikit2x dengan aku. Hahaha. Apa2x fun la dengan ujian tu kalau ada nak join lagi !  :)





Keputusan Ujian Psikologi aku :) 




Dari kiri John Redland, me dan Maxie Aidel 




Dari Kiri : Zulkifli Mh , Anoi , dan Roymax 




Suasana Di Bilik Seminar 




Dari Kiri Are-da, Nada ,  Maxie aidel dan Rubi




Bersama Mereka :) 








Read More...


Kelebihan Bulan Rejab

1:07 PM No Comments






Bulan Rejab merupakan salah satu dari bulan-bulan Haram di dalam Islam. 

Allah berfirman, ”Sesungguhnya bilangan bulan pada sisi Allah adalah dua belas bulan, dalam ketetapan Allah di waktu Dia menciptakan langit dan bumi, di antaranya empat bulan haram. Itulah agama yang lurus, maka janganlah kamu menganiaya diri kamu dalam bulan yang empat itu, dan perangilah kaum musyrikin itu semuanya sebagaimana merekapun memerangi kamu semuanya, dan ketahuilah bahwasanya Allah beserta orang-orang yang bertakwa.” (QS At-Taubah: 36)

Bulan Haram yang dihormati itu ialah: Zulkaedah, Zulhijjah, Muharam dan Rejab. 

Umat Islam dilarang berperang dalam bulan-bulan ini kecuali jika mereka diugut. 

Al Allamah Ibnu Hajar menulis, telah meriwayatkan oleh Abi Daud bahawa Nabi (صلى الله عليه وسلم) memandubkan (yakni SUNAT) berpuasa di bulan-bulan Haram.

Berpuasa dalam bulan Rejab adalah digalakkan tetapi tiada satu hadis sahih yang membuktikan bahawa berpuasa pada hari-hari tertentu dalam bulan Rejab akan mendapat ganjaran istimewa.

Diriwayatkan daripada Sayyiduna Anas bin Malik رضي الله عنه beliau berkata: Adalah Rasulullah صلى الله عليه وآله وسلم apabila telah masuk bulan Rejab, Baginda صلى الله عليه وآله وسلم berdoa: Ya Allah Ya Tuhan kami, limpahilah berkat kepada kami pada bulan Rejab dan Sya’ban dan sampaikanlah kami ke bulan Ramadhan. (HR Imam Ahmad, ath-Thabarani dan lain-lain







Read More...


Untuk Apa menangis ?

12:40 PM No Comments


Assalamualaikum . setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Allah tahu apa yang terbaik untuk kita :) 


Read More...


Cara "MENDIDIK" Anak Semasa Mengandung

11:51 AM No Comments


Assalamualaikum mari didik anak dengan cara yang betul :) 




Read More...


DOA BULAN REJAB

11:33 AM No Comments


Assalamualaikum semua. Jom hayati Bulan Rejab. 




Read More...


Sunday, May 20, 2012

Saya sekadar berkongsi

8:40 PM 1 comments


Assalamualaikum kali nak kongsi sesuatu yang mungkin akan memberi manfaat kepada semua. Jemput baca :)


Kongsikan ! TQ

Read More...


Kelantan Johan Piala FA 2012

12:04 AM 1 comments


Assalamualaikum semua ! Tahniah ! THE RED WARRIORS , Kelantan Kerana telah berjaya menjulang Piala FA buat pertama kalinya, Rezeki kelantan tahun ini setelah cubaan ketiga. Kelantan menumpaskan Sime darby 1 - 0.Gol kemenangan Kelantan di jaringkan melalui sepakan penalti oleh M. Ghadar pada minit ke - 57. Kedua-dua pasukan bermain dengan baik, tetapi adat perlawanan mesti ada yang kalah dan mesti ada yang menang. Kepada Pasukan Sime darby , tahniah kerana berjaya melangkah ke Final Piala FA, dan kepada Pasukan kelantan sekali lagi Tahniah dan Syabas atas kemenangan pada malam ini ! Semoga kita berjumpa lagi pada tahun Hadapan ! :)



Tahniah ! The Red Warrior : Kelantan 




Pasukan Kelantan 




Penyokong tegar, Pasukan Kelantan ..




Penjaring Gol tunggal.. M.Ghadar 




Read More...


Saturday, May 19, 2012

Tahukah Anda ?

8:42 PM No Comments



Assalamualaikum.. Lelaki yang baik untuk wanita yang baik :) 


Read More...


Friday, May 18, 2012

Bila Kita Bercakap !

12:22 PM No Comments



Assalamualaikum.. Apabila kita melakukan kebaikan ada saja yang tidak kena ...



Renung - renungkan :)

Read More...


Sekitar Gambar Perkahwinan Shila Amzah dan Sharnaaz Ahmad

11:12 AM 6 comments



Tahniah Shila Amzah dan Sharnaaz Ahmad !






* Shila telah menjalani shooting untuk majalah perkahwinan INSPIRASI PERKAHWINAN jea




Read More...


Istiadat Konvokesyen UiTM Kali Ke-76

10:01 AM 1 comments




Assalamualaikum.. Sekalung Tahniah di ucapkan kepada semua graduan UiTM , tidak kira diploma, ijazah , master atau phd.. Tahniah kerana telah berjaya mengharungi cabaran dalam  pelajaran bukan senang untuk mendapat segulung ijazah jika tidak berusaha. Apa2x kepada kawan UiTM ... TAHNIAH ! Semoga terus sukses dalam apa jua bidang yang di ceburi ! Wajah - wajah ceria terpancar di setiap raut wajah mereka !.. Doakan aku berjaya untuk semester terakhir ini yer.. insyallah.. :) 

Gambar Hiasan di bawah dicuri dari Album kawan-kawan aku : )




Tahniah Farhana ! :)




Tahniah Maha and the geng.. 




Tahniah.. Rais




Tahniah .. Abg Mus :)




Tahniah Mad  & Remy !




Tahniah Din ! 




Tahniah Naim ! 




Tahniah Quchai, Syed, iqbal, Bob, Man, fiq, & fizzy 




Tahniah Lan ! 



Tahniah Untuk Semua ! Insyallah giliran aku akan sampai ! 



UiTM Di Hatiku .. :) 



Read More...


Nilai Persahabatan

12:12 AM No Comments


Assalamualaikum,.. Jangan tinggalkan aku ... :)




Read More...


Thursday, May 17, 2012

Jangan Ketuk !

11:56 PM 2 comments



Kalau kita ke stesen minyak, selalunya ada tanda arahan yang mengingatkan kita agar jangan menggunakan handphone, matikan enjin kereta dan jangan merokok kerana benda-benda ini amat bahaya... .

Ada satu lagi perkara yang tidak diberikan amaran / larangan langsung sedangkan ianya tidak kurang mendatangkan bahaya. Selalunya apabila kita memasukkan nozel ke dalam muncung tangki kereta, kita akan menunggu sehingga habis minyak yang kita beli. Kebiasaannya juga apabila nozel hendak dikeluarkan, kita mengetuknya pada muncung tangki supaya titisan-titisan terakhir petrol masuk ke dalam tangki dan tidak tertumpah.

Tapi awas . Ambil perhatian bahawa nozel tersebut adalah besi, muncung tangki juga diperbuat dari besi. Sekiranya terdapat karat pada nozel dan muncung tangki pula bergerigi, kemungkinan bila kita mengetuknya api akan menyala ('spark').

Janganlah disebabkan tidak mahu rugi setitik dua petrol, kebakaran pula yang terjadi 




Read More...


Terima Kasih Kak Izzati

8:17 PM No Comments


Assalamualaikum semua ! Just nak ucap terima kasih kepada kak izzati coz blanja aku ice - cream.. Tolong list ja dapat ice-cream hahhaa... Anyway jgn jeles kepada yang lain.... :) 




-----___( * - * )___-----



Read More...


Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger