Sunday, March 24, 2013

Syukurlah... tak Couple !

10:34 PM 1 comments



Assalamualaikum semua, sedikit perkongsian untuk malam ini.. 



Read More...


Konsert dan Forum Santai Pemuda Masjid : Berhibur Cara Islam

2:58 AM No Comments





Assalamualaikum, Baru selesai pulang dari Konsert santai pemuda masjid. Tujuan konsert dan forum ini adalah untuk menarik golongan muda datang ke masjid. Lepas kerja aku terus ke Masjid. Ramai jugak tetamu yang hadir. Termasuk kanak-kanak.. Alhamdulillah program menekankan cara berhibur mengikut islam.. Aku memang tak snap sekeping gambar pon.. Tak sempat.. Kita bukan tak boleh berhibur, tapi ada caranya.. Apa yang di tekankan di sini, guna akal dan fikiran untuk berhibur.. Antara panel yang hadir, Yatt, Waheeda, Imam Nuri.. Selain itu terdapat selitan persembahan dari Ali XPDC, Man Raja Lawak dan Akhil Hayy.. 

Apa pon, bagi aku program ini adalah baik untuk semua.. harus di kekalkan... bagi mengelakan kita daripada terus leka dalam permainan dunia.. 



Read More...


Dosakah aku ? : Hina sangatkah gambar itu ?

2:37 AM 2 comments





Assalamualaikum.. Jam 2.23 Pagi.. Esok kerja pagi.. tapi tak tidur lagi... Bukan apa, cuma terfikirkan komen atas gambar yang aku posted di FB, dua-tiga hari lepas..  Antara komen-komen yang di beri satu komen yang aku memang rasa tidak boleh di terima.. Teruk sangatkah gambar yang aku post ? Tak tutup aurat kah ? semua itu menjadi tanda tanya... 

Berbalik kepada gambar yang aku post di FB, actually Instagram.. yang aku dah deleted pon.. aku rasa gambar tu, biasa-biasa ja.. Satu komen ini yang aku terasa... dan rasa tidak patut dia cakap macam itu " Geli. Jatuh saham hang" satu lagi komen dia "Ini gambar mengaibkan diri sendiri" aku nak tanya teruk sangatkah ? aku pon tak sangka perkataan ini keluar dari golongan yang Bijak pandai.. maaf la.. tujuan aku tulis ini bukan nak cari gaduh,.. cuma nak perjelaskan.. tak perlukan tegur secara terbuka kalau  tak suka pon... Boleh ja kalau nak PM inbox..



Apa pon.. mereka semua ada hak untuk komen.. akui terima pendapat semua... muhasabah diri ... Terima kasih kerana menegur... Harap semua ini, dapat bantu aku memperbetulkan diri aku kearah kebaikan.. memperbaiki diriku.. Akhir kalam.. Maaf untuk semua.. Manusia tidak pernah lari kesilapan...Harap semua ini menjadi Iktibar pada semua... 


Read More...


Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger