Friday, February 3, 2012

Stop minum berdiri ! : Bahaya minum berdiri

10:12 PM 4 comments










Assalamualaikum semua.. kali nak cita sal bahaya minum berdiri.. wah... sebelum mmg aku minum berdiri , selalunya msa berjalan2x la... hmmm ... minum berdiri mmg x elok.. tp aku x taw  plak.. dia blh mndtgnkan penyakit bahaya.. korang taw ka ??? msti da yg taw , dan da yg x taw.. ok hari ini aku nak cita skit apa yg aku baca.. sebenarnya rasullullah sendiri melarang kita minum berdiri .. kenapa ? ok sebenarnya dlm tubuh kita terdapat penapis sfringer. Saringan tersebut dapat terbuka ketika kita duduk, dan tertutup ketika kita berdiri. Air yg kita minum belum 100% steril untuk di olah oleh badan. Bila kita minum sambil berdiri, maka air tidak tersaring oleh sfringer kerana tertutup. Air yg tidak tersaring oleh sfringer terus masuk ke kantung kencing, boleh mnyebabkan penyakit kristal ginjal. Subhanallah, tiap perintah dan larangan Rasul pasti bermanfaat bgi umatnya! wah,,, msti rmi yg terkejut dgn penjelasan ini kan ? fuhhh.. oleh itu lepas ini hati -hatilah yerr... sesungguhnya x rugi  klu minum  duduk.... yg ruginya bila kita minum berdiri.. nasihat ini untuk diri sendiri dan kepada semua sahabat2x ku.... sebarkanlah yerrrr.... ini untuk kebaikan kita dan juga org yg kita syg....  :)



Read More...


Lidah Buaya paling ngeri di dunia

4:01 PM 2 comments










AMARAN KERAS KEPADA SEMUA !



Assalamualaikum... hello ! salam  jumaat.. Solat jumaat x td ?? :) wah indahnya hari ini, aku just nak crita pengalaman aku p Africa Selatan , baru- baru ni wah letih kot... naik flight 5 jam ! korang ade ? hmmmm.. actually bkn nak cita psal nek flight... aku just nak cita ttg satu bnda pelik ni kat africa.. korang taw x ? aku jumpa lidah buaya paling ngeri... klu korang tgk.. sure muntah... euwwwwwwwwwwww..... Awas la pada yg da sakit jantung , darah tinggi ,kencing manis ... eh kencing manis pa kaitan kan ? ape3x  ja lah.. tp lidah buaya ni mmg  menakutkan..... aku pandang sekali imbas ja... huhuhu.. takut. kot... korang nak tgk x ?? sebenarnya lidah buaya ni aku jumpa msa da treaseure hunt dlm hutan tu.. n aku tangkap gmbr dia senyap2x... huhu.. gerun  la...  ok la aku nak tunjuk kat korang tp... AWAS,  kepda yg ada penyakit kritikal di nasihatkan supaya x tgk la... ok ... jom tgk ! kira dlu... hehe...

  1     2   3   4   5  6  7   8  9   10

|

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V



Degil yerr ????


OK ni la... nak tunjuk : 

Tadaaa !!!!!!!!!!


               
Gerun x lidah buaya ni ? x gerun ka ? tgk tu lidah bercabang... arghhhh tidakkkk !!!!!.....hahahaa. saja ja nak bergurau dgn rakan2x blogger... sebenarnya segala cerita di atas adalah rekaan semata- mata.. tiada kena mngena dgn mak cik belakang rmh korang , amoi depan rumah korang hahaha.... msti rmi yg masih  terkejut tgk lidah buaya nie... kan ??? bertenang semua.. rileks suda...   Harap enjoy dgn entri ini...  :)  Terima kasih sbb terjah blog x seberapa ni.. Jumpa lg !




Read More...


Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger