Thursday, March 14, 2013

Bajet Bagus ?

9:53 AM 1 comments



Assalamualaikum.. sedikit perkongsian.. (curi dari facebook) pagi ini... masih pagi ok ! Jom renungkan bersama :) 




Read More...


Rezeki

9:44 AM No Comments





Assalamualaikum, wah hari ini aku cuti.. maklumlah aku bukan kerja office yang cutinya sabtu-ahad, or jumaat-Sabtu.. tapi tetap bersyukur sebab ade pekerjaan.. kan.. kan.. kan.. berapa banyak kan la.. hehe.. Bebalik kepada tajuk aku rezeki.. sekarang ni aku dah kerja memang bukan dari bidang aku iaitu. 'Retail'. Wah lari banyak nie.. nak buat macam mana rezeki disini dulu..



Rezeki ? memang kita kena percaya pada rezeki masing-masing kan? kalau yang belum dapat jadi apa yang di inginkan tue.. sabar lah sayang.. mungkin rezeki tu datang lambat skit.. ada org tanya try la minta kat kolej-kolej memang banyak dah resume aku hantar.. tapi nak belum dapat lagi. (bukan belum dapat, kena reject la.. haha) 


Sambung master ? wah ramai  jugak yang dah sambung master.. memang teringin nak sambung tapi belum masanya, cess.. sebenarnya tak de duit lagi.. bukan tak de duit sebenarnya tapi tak cukup duit,. hehee.. ye la bukan murah nak sambung master,, macam degree tak pa la.. brapa ratus ja satu sem.. tak pe la.. nanti klu dah sambung saya bagi taw awak k..


Apa pon kat dunia ni.. berpuas hati dan bersyukurlah dengan apa yang kita ade sekarang... kita boleh berusaha, bertawakal.. tapi selebihnya kita serahkan kepada Allah S.w.t. mungkin dia ada rancangan yang lebih baik untuk kita.. Insyallah..


Read More...


Customer always right, right ?

2:53 AM 1 comments





Assalamualaikum.. Jam menunjukan 2.27 a.m. aku masih tak tidur.. layan lagu jiwang-jiwang jap... Tajuk kali ini "Customer always right ?" wah.. aku sekarang memang dah tak bersetuju sangat.. memang kita ada hak sebagai pengguna tapi agak-agak lah  ! haha.. semenjak aku join retail ni, macam-macam ragam pengguna yang aku dapat kenal pasti.. ok antaranya ! 

1. Return barang ! 


Ini bab paling malas, kadang-kadang beza harga 0.50 sen - 1.00 pon berkira ? wah... kadang-kadang benda tu nak guna urgent tapi boleh pula reject ! dasar kedekut ! hahahaa....

2. Customer tak faham bahasa



Ini selalu terjadi apabila ada banyak promotion ... ada la.. sesetegah promotion yang bagi reward, etc.. diorang yang faham ok la.. yang tak faham sampai  Q , counter.. menyusahkan betul ( kami taw la.. kami di pihhak yang betul hahaha ). 

3. Banyak soal ?



Ye la, memang aku patut bagi jawapan.. tapi jangan lah tnya soalan yang ade jawapan dia kat description tue.. pandai2x la baca.. agak-agak la kami nak taw semua description dalam kedai tue.. ko ingat kami computer yang boleh simpan data banyak-banyak ? bila nak search ja ? lu pikir sendiri.. 

Sebenarnya,, banyak lagi nak di luahkan.. tapi setakat ini sahaja la..nanti orang cakap aku lebih2x lak. kan ?? kepada semua pengguna termasuk aku... memang kita ada hak sebagai pengguna... tapi kena betul cara dan gayanya.. faham-faham aja lah... Jumpa lagi ! 


Read More...


Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger