Saturday, December 25, 2010

Aku dapat jadi PM dan Kisah semasa kursus PM....

3:02 AM No Comments

Salam.... semua.. aku mmg x sangka dapat jadi PM dlm erti kata len pembantu mahasiswa,,.. aku rasa hepi sngt... x taw nk kata pa .la... mula aku dapat call.. dr kaunseling.... dia anda berminat nk jd PM... aku pon dgn senang hati menjwab.. sangst2x berminat... hehehee...... lepas aku pon kembali ke UITM merbok, sungai petani..... aku pergi dgn keadaan yang ragu2x... heeeh ye la first time kan katanya.... tp aku kuatkan semangat untuk pergi juga... dengan keaadaan beg aku yg  berat... fuhh bertapa sakitnya.. tangan2 aku mengangkat beg yg besar !! 2... kah3x... aku bw smpi kat kolej... alhamdulillah smpi juga kat kolej..... aku plop p pejabat kolej... pi kat pejabat kolej dia cakap ada org dah kat dlm bilik 2.. aku pon p la usung beg yg berat itu tapi dgn hampanya x da org pon ... hmmm aku p tnya kak 2 lg sekali..... dia bg no phone bdk 2.... ak call x dapat pon.... pas 2.. aku p wat kali ketiga kat situ .. kak 2 bg aku kunci bilik 2... fuhh lega aku.. pas 2..... aku pon kuar dgn ira, farah n sasa... coz borink lak klu tggal sorang2x.... hehee... aku pon ikut la depa.... beli brang skit2x...untuk kursus esok...

Pada keesokan harinya..... aku p ukk.... unit khidmat kaunseling...jmpa puan zainun .... hehee.... sbb aku mmg selalu jmpa dia.... dgn gmbiranya.... aku cita psal result aku hahaa... saja2x sbb mngkat kan.. hehe... aku jmpa semua PM2X... len da PM2x yg pernah jadi PM aku dlu hehee.... awal2x kenal snyap la aku smntara nk sesuaikan diri kan.... hehe. so.... habis daftar semua... kami di bawa ke bsk.. bilik seminar kaunseling....  dalam 2 puan azlina yg conduct..... dia ckp2x... hbs 2.... dia srh faiz conduct... hehee.... pa lg... dia soh perkenalkn diri n trademak.... semua2 org perkenalkn dir dgn trademark tersendri .. pas tibalah giliran aku.... aku wat trademark macam ni  Y U N = YUNUS !! dengan keaadan yg agak malu heheeh...fuhh lepas juga giliran aku....pas 2.... kami wat pa ek ?? lupa japp..hmmmm...... owh,... p makan ahahaa..... makan sari 5 kali kot x silap hahaaa.... makan2x wat aktiviti heheee.... pas 2 km dgr ceramah dari TP.... timbalan pengarah... ps hbs 2... labih kurang kul 1 kot.... hmmm cm 2 la....pas tu dgr taklimat dari HEA n HEP... ckp2x hbs.... malam 2.... wat pa tah.... owh... x wat pa pon mlm rest...




Hari kedua.... hari da aktiviti lasak..... so pakaian sukan la heheee.... aku pon berjalan la... mcm besa la dapat makan hehee... km di bawa ke 9 halangan.. halanagan demi....... halangan aku tempuh... tiba satu halangan ni ....jeng2x......yg gayut2x.... 2.... bwh 2 ada air.. aku mmg xmau wat tp dh semua org wat aku pon wat.... akhirnya..... aku wat2x n jatuh dalm air yg berapa kurun ntah... huhu bau busuk jg la..hmmm... begitu menyedihkn basah satu badan huhuhu........... lepas habis semua halangan ... aku ingt dh hbs ... da lg.... kena jln kaki ketupah.... hehee... jalan2x rmi2x... amat meletihkan... hahaaa.... jaln2x jmpa mcm2x la... hehe..... jalan2x,.. akhirnya tiba.... ni muka msa smpi heheee...........




pas 2 km di benarkn mandi di tupan beramai2x hahaa... mmg meriah la... baru aku knl skit demi sdikit perangai setiap org depa semua ok jer.... heheee..... owh lupa satu cita... trademark aku yg aku wat kelmarin 2.. jd ikutan ahahaa.... mana2x ... ja ... aku kn la YUN = yunus !!! heehe... aku x kisah pon  smpu semua kenal aku dh huhu.... ehhee.... ok2x smbgn blik.... pas mndi km mkn  rm i2x cm berkelah la... best juga  !!!! ahahaaa.... pas 2 kami mkn... n balik la kn himpit2x nek van... ni dia muka aku masa 2..heehehe.mmg x ensem n x comel lngsng hahaaa............


      ni dia muka aku mcm na cun x ?????  kah3x...........................

Pas kami blik dari tupah..... kami.... bincang in biro.... aku x fhm sngt sal biro makanan ni heheee............. x pa pelan2x kayuh heehee.............. pas 2 ... bincang2x n terus berbincang.... kah3x... pada malam 2... something special iaitu ber BBQ............. heheeh agk happening n best mlm 2... semuanya dgn ragam tersendiri.. heheee hari yg penat tapi mmg best !!!!

 Hari terakhir kursus..... hmmmm hari wat pa eh.... owh.... setiap biro antr wakil untuk trangkn perjlnn semasa MDS nt... hehe....hbs 2.... makan lg... ahaaa....pas 2 tru dpt tugas untuk jg first day pnya.... hmmm selesai yg km wat pa plop ek ?? owh,,,.... biro mkn p dewan sebaguna... tgk tmpt nk letak mknan mlm pnya... hmm,,.... betapa bestnya tgk dewan baru 2 hehee.........pas 2... blik n makan lagi !! keja makan ja... hmmm..... pada petang 2... km melawat uitm tgk2x tmpt yg nk jga nt... hbs 2..... makan lg ...mee kari klu x  silap dalam otak aku nk blik kulim ja... nasib bleh balik.. atas jasa baik MUS... yg antr aku smpi kat stesen bas... hehee... berakhir lah kursus MDS.... hehee.... aku pon dgn penatnya.... blik kerumah.... ahaha .. agak lega terus tido awal coz pnat hahaaha......... 2 ja cerita setakat ni nt aku cita... masa MDS plop cm na.... hehee....  jmpa lagi kawan2x....ni tgk la gmbr2x PM... MDS DEC-APRIL 2010....


Lagi da lagi.....


dan lagi hehee.......



  HABIS DAH HEHEEE................. SEE U NEXT TIME FOR NEW STORIES.. HEHE..........













Read More...


Sunday, December 19, 2010

Tuesday, December 14, 2010

Monday, December 13, 2010

Mawi world...

7:39 PM No Comments


Sbnrnya dah lama x dengar cita pasal mawi ni... aku ni peminta mawi k...sapa2 yg x mnat its ok tapi jgn la kuktuk2x.... dia pon dah berbahagia sekrg ni... hmm... bkn apa tiba2x rindu nk dgr suara.. mawi nyanyi lm dh x dgr dia mnynyi... hmmm.. pling best bila dia berzanji.... lunak merdu sora... dia ... harap2x mawi akan muncul semula... dan menghiasi persada seni kita lg...... muncul lah mawi... aku  rindu kamu... semua peminat2x setia mawi msti rindu dia kan ???? heheheee...... smga mawi akn terus sukses mnghadapi hidup ini..... MAWI WORLD !!!!!!...............
Read More...


Sunday, December 5, 2010

Jangan Pakai Tudung Cara Birawati Kristian

9:45 AM No Comments

Pemakaian tudung biarawati telah menjadi fenomena pada masa kini tanpa disedari oleh umat Islam. Fashion tudung ala Biarawati Kristian ini mungkin lahir dari kelekaan umat Islam sendiri. Justeru, menjadi tanggungjawab kepada kita untuk menjauhi fashion tudung ini dan kembali kepada pemakaian tudung cara orang Islam, dan menunjukkan sikap berhati-hati kita dalam etika pemakaian Islam.

Sabda Rasulullah saw:
"Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka ia termasuk dari golongan mereka" (Hadith riwayat Abu Daud, disahihkan oleh Ibn Hibban)

Bagi anda yang memakai tudung seperti gambar di atas, ayuh tinggalkan fashion tersebut. Bagi suami atau bapa yang punyai isteri dan anak yang memakainya, tegahlah mereka. Bagi mereka yang punyai medium untuk menyampaikan mesej ini, sebarluaskan mesej ini untuk manfaat kita semua.

Semoga usaha kecil kita ini mendapat ganjaran yang besar di sisi Allah taala.

"Berpakaianlah mengikut ajaran Islam"

Read More...


Wednesday, December 1, 2010

Menanti Solehah _ Aiman

12:59 PM No Comments


Tak perlu ada dirimu
Andainya menambah luka
Tak perlu kau tabur dendammu
Mencipta sengketa lara

Kau noda cinta yang setia
Cinta yang membara
Apa kau terlupa
Kau bakar resah yang ku bendung
Sabar yang ku rindu
Jenuh ku bertahan

Jangan berhenti jangan terhenti
Mencari teduh cinta sejati
Aku peduli aku simpati ranjauanmu

Aku menanti ayuh solehah
Yang indah budi sederhana
Aku doa engkau pun jua bahagia

Yang lalu biarkan berlalu
Tak mungkin tercantum lagi
Redhala ketentuan ini
Tak usah diamuk resah

Lihatlah sang mentari
Menyuluh luas bumi
Cahayanya menerangi
Begitu hidup ini
Sinarnya kan menanti…
Read More...


10:18 AM No Comments


Di lubuk hatiku terdalam

ini yang ku pilih penuh keyakinan
namun kadang bimbang menyerang
sanggupkah melangkah ku terus berjalan



Saat badai menderaku
hinggah rapuh dan goyah
tiada daya tuk bertahan
hanya Engkau tempat berpegang



Berkatilah setiap semangat jiwa
tuk selalu berjuang di jalan Mu
terjagalah hati yang kadang redup
tertiup angin di duniawi



Gemerlap kilauan harta
takhta dan cinta manusia
yang menyesatkan
selamanya…



Saat hujan basahiku
penuh lumpur dan noda
dalam derai air mata
dengarlah permohonan ku
Read More...


Baru Balik dari kursus...

9:25 AM No Comments



HMM.. aku bru ja blik dari kursus ni.. nama dua KURSUS DESTINI KENEGARAAN, UITM ZON UTARA,,mulanya x nak pi tapi tiba2 tergerak hati untuk p....Kursus mngandungi bnyk info2 yg berfakta yg kita x tahu sebelum ni,,,,, aku terkejut dgn apa yg telah terjd dlm negara kita.... sampai hak kita sendiri pon sedikit demi sdikit mau di cabuli oleh pihak tertentu... huish... x boleh jd mcm ni... kita perlu sedar kita berada di melaysia,.... yg majorit nya bangsa melayu... oleh itu kita perlulah la pertahan kan hak kita... jgn birakn pemerintah kita org bukan melayu.. klu bnda mcm ni terjadi... kat mn kita akn n dilemparkan ??? tepuk dada tnya selera la.....hmm... kursus ni bukan telah mmbuka mata dan presepsi aku ... malah semua peserta kursus ni.... Kita  ni org melayu dh jauh ketinggalan... bangkit la jgn biarkn kita terus di tindas... "Tak kan Melayu Hilang Di dunia"........ ni ja la nk cita pnjng2 pon nt lebih2 plop..... hehehe..
Read More...


Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger