Wednesday, July 20, 2011

Wordless Wednesday : Botol

11:30 PM No Comments



Assalamualikum.....




???????????????????????????
Read More...


Seharian Di Pulau Pinang

8:39 PM 2 comments









Assalamualaikum.... hehe,, kali,kisah sal aku p Penang secara mngejut hehee.... napa ? sbb teman kak aku balik , dia x brapa nak cekap bw keta tu yg dia ajak balik... tp dia bw ok ja  x da masalah pon hahaha.. aku p 18 julai  yg lalu.. hehe.. x pa la anggap sbg tgh bercuti hehee... best juga p situ kedah n penang mmg dekat pon so, sat ja smpi.... tmbh lg aku yg mmg dekat dgn penang hahhaa... dah selalu ja p penang.... Sampai ja rmh kak aku , rehat2x n kuar p mkn. hehee.... blh la harga mknan pon ok berbanding Sabah n Sarawak ari 2,,, hahaha. Kami pon p Queensbay pas 2.... lepak2x jln2x n P tgk wayang hahahaa.... FLAT 3A... blh la cita dia.... da juga terkejut skit2x hahahaha,..... tp blh la cita melayu... hehee.. pas 2 kami pon puisng satu QB , tu hahhaa.... tgk gelagat org hehehe... n then balik....









Jalan2x kat Queensbay.....




Tgk wayang..





Tgk cita nie... huhu




Seterusnya.... Time nk balik tu singgah kat kolam renang kat kwsn tmpt tggal kak aku , hahaha... pa lg posing la.... x mandi pon hehhehe..... tgkp gmbr di setiap side hahahaa... kak ida aku jg photographer  hehehee...semua nya 150 keping hahahaa... bnyk x ?  bnyk kan... hehehee kat situ ja pon hahaha...tmpt tu agak cantik tu yg jd bnyk 2 hehhee..... 







Dengan kak ida... 





Kak ida n amelia




Kak ida pnya keja......




Dengan Milia....




Santai.....




KaK ida.........




Bersama dolphin hahaa....





n then maghrib , solat semua... p kuar lak... p Karaoke,.. hahha,.. aku mmg  lama x karaoke,,,, hehehe...nyanyi la lepas geram hahahaha..... dlm kul 11 lebih kot baru hbs n then kami p , mkn kat area berdekatan aku mkn Pecal ayam , abg pejal ckp sedap hahaha... mkn la... blh la mcm nasi ayam ja... hehhehee..... n then kami pon blik letih , mengantok smua da hahaha.... pa2x pon best la sehari kat situ jln merata hahaha..











Karaoke.... lepas geram...





Pecal ayam... first time makan,....



. Thanks to kak ida... hehee n the gang , abg pejal , kak lina , kak linda.... hehehee,.... nt kami mai lg hehhe... ok !!.. ok smpi sini ja,... hehhehe.... nt kita jmpa  di lain entry k,,,, hehee aslmkm,...


Read More...


Wordless Wednesday : Hantaran

6:53 PM No Comments



Assalamualaikum....




Biar gambar  berbicara.......
Read More...


Aku bertunang !

4:22 PM No Comments











Assalamualaikum.. ok  kali ni cita sal aku bertunang hehe... eh ?? ya ka ?  x la... hehe... sbnrnya kak aku bertunang la... fuhhh.... mmg penat sblm dan selepas, ye la sblm dgn persiapannya , selepas , nak mngemas ,  hahaha,,, tp aku x kemas sngt pon hahaa... hmmm nak cita cm na ni ha ? hmm ok la mula la... sblm , mmg la nak kemas rmh sana -sini , beli 2 , beli nie.. mcm nak kawen dah hahhaa..... sbb rmh serba kekurangan so  kena beli la nak smbut org , keluarga baru la katakan, hehee,,, rmi mnolong  kak aku ,ayah ,  adek2x m, kwn kakaku , pling penat msti la mak aku, huhuhu....hmmm mcm2x pkir , rmi mana yg nak mai  hehee.. mak aku smpi x tido .... haha.....







Dengan kak anim... nak kuar beli brg...




Ok , tiba hari kejadian , rmh pon len dah... lain dari biasa hahahaa...  ye la kemas la  kan ... sbb  org nak mai tdak semak la hehehe... hmmm... hari kejadian aku bancuh air dgn adek  aku 4 tong ,  hehehehh... bnyk 2 hahha... peluh pon da hehee... org pon  mai rmh , kemas rmh hehee... mak uda aku msak acar , bihun sgpore , hehee., mak  aku kalut la , org mai x smpt nak tgnkp gmbr huhu,...  kak aku pki baju mcm pengantin dah hehehee... klu menikah trus la.... hehehe hbs cita kan ???  hehee ye la p mekap , kwn  kak aku bw , abg pejal , luqman , kak lina  , linda ,,... hehehee... and then bila kak aku balik .. fuyooo !!  mcm org lain x kenal dah hehehe... lain gila... hahaha.... cantik , anggun  , ayu , lain dari biasa hehehe,....







Cantiknya...........




Abg ipar .... hahaha...










Depa mai dah... hehehe





Yeay ! Aku dah bertunang !





Kak liza dgn anaknya...... ?





Eh .... milia ka yg bertunang ?






Photographer , abg pejal a.k.a maher zain malaysia....





Ni la pengantin nya , opsss... hehe.... baru bertunang la....





Kak anim , Mak long  , kak ida , Mak uDa....





Selepas itu ,  bakal abg ipar berserta rombongan cik kiah pon datang heheheee... wah smbt keluarga baru , insyallah.... mai dah semua... and then bincang2x alhamdulillah selesai juga... kak aku dah jd tunang org org !!! sapa jgn kcu hehehee...... semuanya berjalan lancar hehee.. amin , alhamdulillah ,,,, tu ... pas 2...  abg dauff  pon muncul la... hahhaa.... tangkap gmbor , n then blik ....  Lepas  kami baru mkn nasi hahahaa,... mak aku x mkn terus sbb  penat ,.,,, semua penat ari 2,,, kwn2x kak aku , satu family penat hahahaa..... tido terkelepek  hehhee,... smpi mlm penat ... kak anim  , aku la yg bsuh semua  pnggan , magkuk  hahah kami lena hehehe.. ok smpi sini saja .. semuanya selesai , tggu kenduri kawen lak k...









Abg dauff  dan kak ida... Semoga berbahagia...








Aku n yusman......




MAK .... ni ja yg da... gmbr mak x bnyk sngt huuuhu..




Kak liza , milia , kak ida...





Bersama abg baru hahaha.... 





Dgn azman , promote nenas.......





Kawan2x kak ida yg mcm adek beradek.... kak anim , kak lina , kak linda , abg pejal....




Hahahahaaaa............





hehehe., 




We are Family !



Credits to , ADEK  yusman , milia , azman  , mak , ayah , kak anim , kwn2x kak ida , kak lina  , kak linda , kak mas , kak liza , luqman , n then PHOTOGRAPHER sehari m abg pejal .... Terima kasih semua ! Jumpa lagi !!







Read More...


Wordless Wednesday : Aku bertunang

12:36 PM 6 comments



Assalamulaikum...




Lets picture talks...
Read More...


Top 50 Ranking Universiti Terbaik Malaysia 2011

11:52 AM 1 comments



ranking universiti malaysia (Terbaru!) Top 50 Ranking Universiti Terbaik Malaysia 2011Kali ini, kami ingin kongsikan kepada anda ranking terbaru universiti bagi tahun 2011 diMalaysia.Rasanya ramai diantara anda juga bakal melanjutkan pelajaran ke peringkat univesiti tidak lama lagi.
Jadi, sedikit sebanyak, anda dapat mengetahui mengenai kedudukan universiti yang anda bakal menjadi tempat pembelajaran anda selama 3 atau 5 tahun selepas ini.Berikut dibawah adalah senarai Top 50 universiti terbaik di Malaysia.
  1. Universiti Sains Malaysia
  2. Universiti Teknologi Malaysia
  3. Universiti Kebangsaan Malaysia
  4. Universiti Putra Malaysia
  5. University of Malaya
  6. Universiti Malaysia Perlis
  7. Multimedia University
  8. Universiti Teknologi Mara
  9. Universiti Malaysia Pahang
  10. International Islamic University of Malaysia
  11. Universiti Utara Malaysia
  12. Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
  13. Universiti Tenaga Nasional
  14. Universiti Malaysia Sabah
  15. Open University Malaysia
  16. University of Nottingham Malaysia
  17. Universiti Teknologi Petronas
  18. Universiti Sains Islam Malaysia
  19. Universiti Pendidikan Sultan Idris
  20. Taylor’s University College
  21. Universiti Teknikal Malaysia Melaka
  22. Universiti Tunku Abdul Rahman
  23. Universiti Malaysia Terengganu
  24. Universiti Malaysia Sarawak
  25. Universiti Tun Abdul Razak
  26. Monash University Malaysia
  27. Universiti Industri Selangor
  28. Wawasan Open University
  29. UCSI University
  30. Curtin University of Technology Sarawak Campus
  31. Asia Pacific Institute of Information Technology
  32. International Medical University
  33. Help University College
  34. Tunku Abdul Rahman College
  35. Al Madinah International University
  36. Universiti Kuala Lumpur
  37. National Defence University of Malaysia
  38. Segi College
  39. Universiti Sultan Zainal Abidin
  40. Universiti Malaysia Kelantan
  41. Limkokwing University of Creative Technology
  42. KDU College
  43. Selangor International Islamic University College
  44. Sunway University College
  45. Malaysia Theological Seminary
  46. Malaysia University of Science & Technology
  47. Olympia College Malaysia
  48. Swinburne University of Technology Sarawak Campus
  49. Malaysian Institute of Management
  50. University of Malaya Medical Center


SUMBER :  http://beritasemasa.com/ranking-universiti
Read More...


Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger