Monday, March 12, 2012

Kejam! Mayat Rentung Disahkan Adik Nurul Nadirah

11:25 PM 3 comments







Assalamualaikum.. Mula - mula sekali  marilah sama - sama kita sedekahkan Al- fatihah kepada arwah adek nurul Nadhirah yang di jumpa rentung. Ya Allah, betapa kejamnya manusia sekarang sampai sanggup melakukan pekara sedemikian. Apa - apa pun di harapkan kes ini dapat di selesaikan secepat mungkin, semoga pembunuh Adik Nurul Nadirah di temui secepat mungkin. Al - fatihah buat adek Nurul Nadirah semoga rohnya di cucuri rahmat dan di tempatkan dalam kalangan yang beriman....


Read More...


Wahai Wanita

10:13 PM 1 comments








Wahai wanita..


Cantik rambut kamu.. lurus.. panjang.. wangi.. lembut pula tu.


Cuba kamu bayangkan rambut kamu tu , digantung.


Kemudian di bakar dengan api neraka hingga mendidih otaknya. Kamu mati, kemudian dihidupkan semula. Digantung dan di bakar lagi hingga mendidih otaknya.

Begitulah azab ahli neraka yang berlarutan.

Bila lagi wahai wanita Islam kamu hendak menutup aurat?

Allah SWT berfirman yang bermaksud:

"Dan hendaklah kamu tetap diam di rumah kamu serta janganlah kamu mendedahkan diri seperti yang dilakukan oleh orang-orang jahiliah zaman dahulu; dan dirikanlah sembahyang serta berilah zakat; dan taatlah kamu kepada Allah dan Rasul-Nya. Sesungguhnya Allah (perintahkan kamu dengan semuanya itu) hanyalah kerana hendak menghapuskan perkara-perkara yang mencemarkan diri kamu – Wahai ‘AhlulBait’dan hendak membersihkan kamu sebersih-bersihnya (daripada segala perkara yang keji)."


(al-Ahzab: 33)

Read More...


CEMBURU

8:16 PM 1 comments









Assalamualaikum.. Semua ! entri kali ini akan membincangkan tentang cemburu. Kenapa cemburu ? Punca ? itu semua anda sendiri yang tahu. Tapi apa yang ingin di kupaskan bagaimana caranya untuk mengawal perasaan cemburu. 



1. Mengenalpasti- Anda harus mengenalpasti apakah punca yang membuatkan anda cemburu. Kemudian luangkan sedikit masa untuk menilai hubungan sebelumnya. Tanyakan kepada diri sendiri apa yang salah dan apa yang benar. Barulah anda memikirkan sama ada anda perlu cemburu atau tidak. Perasaan cemburu amat penting dalam perhubungan tetapi sekiranya ia tidak di kawal dengan baik, ia akan menyebabkan sesuatu hubungan itu akan terputus. Sebelum menunjukkan perasaan cemburu anda terhadap seseorang, anda perlu tahu adakah perasaan cemburu itu akan mengeratkan lagi sesuatu hubungan ataupun sebaliknya. Jangan disebabkan kesalahan lampau yang telah dilakukan pasangan mempengaruhi perasaan cemburu anda.
2. Cuba memahami situasi- Anda tidak boleh melihat sesuatu situasi itu dari pandangan pihak anda sahaja. Lihatlah situasi itu dari sudut pandangan luar.  Cuba untuk menempatkan diri anda pada kedudukan pasangan anda dan memahami bagaimana dia melihat situasi itu. Ataupun anda boleh  tanyakan pada pihak neutral mengenai pandangan mereka. Dan ini akan mengelakkan anda daripada berada dalam situasi yang sukar serta dapat membantu untuk membuat keputusan yang sewajarnya.
3. Fokus- Anda sepatutnya lebih fokus untuk memikirkan mengenai realiti sesuatu situasi itu berbanding daripada memikirkan pelbagai andaian yang bermain-main di fikiran anda. Ketika cemburu menguasai fikiran, kebiasaannya pelbagai imaginasi negatif akan terlintas di fikiran seseorang. Anda dinasihatkan untuk bertenang dan melihat sesuatu situasi itu berdasarkan fakta dan bukannya perasaan. Adakah sesuatu situasi itu benar-benar berlaku atau hanya imaginasi anda sahaja??  Hanya fokus dapat membantu anda daripada terus membuat pelbagai andaian.
4. Perbincangan- Perbincangan adalah cara terbaik untuk mengawal perasaan cemburu. Pasangan dinasihat untuk menetapkan had komunikasi antara satu sama lain. Ini akan dapat membantu pasangan anda untuk mengetahui batas-batas pergaulan dengan pihak lain dan dapat mengelakkan anda daripada berperasaan cemburu. Dengan cara itu, ketika salah seorang daripada anda melanggar peraturan, ada alasan untuk anda berasa cemburu. Hujah anda boleh berdasarkan realiti dan bukannya imaginasi.
5. Berfikiran positif- Sekiranya seseorang itu sentiasa berfikiran positif, masalah perasaan cemburu itu dapat di atasi. Tetapi pasangan haruslah untuk tidak mempergunakan kepercayaan yang anda telah berikan. Sekiranya sekali kepercayaan itu telah disalahguna, kemungkinan perasaan cemburu itu akan menjadi semakin tebal di dalam diri seseorang. Lebih teruk lagi jika sedikit kepercayaan pun tidak diletakkan terhadap pasangan. Gunakanlah kepercayaan yang diberikan dengan sebaik mungkin dan ini secara tidak langsung akan dapat mengawal perasaan cemburu anda.
Baiklah itu saja kupasan untuk kali ini semoga apa yang di nyatakan sedikit sebanyak dapat mengurangkan rasa cemburu dalam diri kita. :)


Read More...


IMUNITI Episod 11 : Awie Omar

12:15 AM 8 comments








Assalamualaikum. Kali ini Segmen Copy dan Paste, tak da la, sebenarnya segmen Awie Omar ni , dia suruh buat padanan.. Macam sekolah rendah dulu... Kepada Awie Omar Kalau salah jangan marah k... kepada rakan awie omar pon sama jangan marah.. hehe..



No.
BLOG&BLOGGER
PERKARA-PERKARA
1.
PariPariPutih – PARI_PARI PUTIH –http://paripariputih.blogspot.com/
Success is simple. Do what is right, the right way, at the right time!" ~ Happy blogging..."
2.
Lang Radzlan – Suatu Perjalanan –http://jebatdurjana.blogspot.com/
 Anak Desa Yang Perjuangkan Nasib Bergelandangan Di Kotaraya
3.
Maszull – ♥♥ MAMA MASZULL ♥♥ – http://maszull.blogspot.com/
Mama seorang isteri kepada En.Dzolkarnine bin Hassim,seorang ibu kepada tiga orang puteri yang manis
4.
Wak Irwan Syah – united minds – http://badsocks.blogspot.com/
I Believe Old Trafford Is The Theatre Of Dream But Only For United
5.
Nazura Naa – seuntai kata . –http://pinkypinxes90yahoocom.blogspot.com/ 
Sekarang nie jadi student tegar UTM. 3rd year student of degree REMOTE SENSING
6.
nmkhairulazlan – semanis epal –http://nmkhairulazlan.blogspot.com/
 Saya seorang guru yang sama seperti manusia lain 
yang punya jiwa dan kehidupan..
7.
PINKAHOLIC+SHOPAHOLIC | Japanese's and arts Lover | menulis untuk berkongsi cerita | Mencari kawan bukan mencari lawan | B.Eng(Hons)in electrical/electronics |
8.
Husna – equilibrium 
I am a wife to a very handsome yet loving husband, a mother of 2 kids, also a PhD candidate in Molecular Medicine.
9.
mselim3 – mselim3.blogs.com –http://mselim3.blogspot.com/
Kesederhanaan penampilan diri, seorang suami, pekerja dan student di kolej swasta separuh masa
10.
dzull 'benjy' hairey – BesT of ME!!! –http://benjy1209.blogspot.com/
i'm simple, optimisic & fun guy...I try to reach out my potential n character to be a better person..
11.
EyqaLuvender – MY LA-DI-DA AUTUMN 
Call me Eyqa/Iqa. Me n purple. I hate LOVE. Ok,sy tipu. Sy peramah tp kurang b'ckp. That's why sy suke merepek dlm blog.
12.
man yusoef – .osman yusoef. – http://manyusoef.blogspot.com/
Seorang lelaki memiliki nama yang klasik, obses kepada Hermione Granger dan Taylor Swift serta gemar menulis entry menggunakan pelbagai kata ganti diri pertama bergantung pada keadaan
13.
NUke Rude – Nuke Rude – http://nukerude.blogspot.com/
 Mungkinkah tewas dengan emosi?
14.
Putri – l.i.r.i.k. l.a.g.u. + l.i.f.e –http://liriklagulife.blogspot.com/
 Love blog like a love song
15.
amaraizat – lagenda AMARAIZAT – http://amaraizat.blogspot.com/
Masing – masing ada masalah sendiri. Masalah dunia, masalah peribadi luahkan jangan simpan dalam hati cerita saja di belog ini
16.
dim Benihana – Island of dim – http://islandofdim.blogspot.com/
blog ini akan hanya cerita mengenai aku, apa yang berlaku disekiling aku dan apa juga yang aku terfikir untuk berkongsi.
17.
SAYA BUKAN SAMDOL. – SAYA BUKAN SAMDOL. –http://lidieluvprince.blogspot.com/
Panggil je aku Ed atau Nabil untuk lebih machoo dan kacak.
18.
Radiey Razana – Dunia Sendiri Bikin –http://duniasendiribikin.blogspot.com/

Dunia saya :D Kehidupan saya :D Matlamat hidup saya :D Semua tu adalah diri saya :D
19.
aRiF FiTri – FANTASI vs REALITI – http://frantesi.blogspot.com/
Ada yang berpendapat mencari kebahagiaan itu ibarat mengutip serpihan kaca yang pecah.Ada yang berjaya mengutip dengan banyak dan ada yang megutip paling sedikit.Tapi tiada seorang pun yang berjaya mengutip kesemuanya.Kerana tatkala mengutipnya pasti ada yang terluka...

20.
 cakarewala – cakerawala – http://cakarewala.blogspot.com/

nur adlina mansor
29 november 1994



Sekian Saja.. Maaf kalau salah... :)


Read More...


Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger