Friday, March 9, 2012

BEN ASHAARI dan RAKAN BLOGGER

9:26 PM 11 comments







Assalamualaikum, kali ni nak join Ben Ashaari punya segmen sapa - sapa nak join KLIK SINI..

Apa yang menarik hari ini ?

Saya update entri ke sembilan termasuk segmen  Ben ashaari ini.



Read More...


LAWAK KAMPUS : Resume

10:27 AM 1 comments




Assalamualaikum,  mana resume awak ? 



Dah habis daa...

Read More...


LAWAK KAMPUS : Si Kosong

10:23 AM No Comments




Assalamualaikum, Jom baca kisah Si Kosong !



Sekian...




Read More...


5 Perkara Penawar Hati

10:13 AM No Comments









Antara 5 Perkara Penawar Hati



1- Membaca Al-Quran berserta tadabbur.



2- Mengosongkan perut ( buang tabiat suka makan tanpa mengira masa ).



3- Menunaikan solat sunat pada waktu malam.


4- Berdoa ketika bersahur.


5- Menghadirkan diri dalam Majlis yang berkaitan dengan kuliah para ulamak.

Read More...


Firman Allah s.w.t.

10:10 AM No Comments








Firman Allah SWT menerusi ayat 125 Surah an-Nahl yang bermaksud:
"Serulah ke jalan Tuhanmu (Wahai Muhammad) dengan hikmat kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik, dan berbahaslah dengan mereka (yang engkau serukan itu) dengan cara yang lebih baik."


Read More...


‎4 Keajaiban Hari Jumaat

10:06 AM No Comments








1.Kekasih Allah SWT ( Nabi Muhammad SAW ) sentiasa merindui Selawat dan Salam dari 


mereka yang mencintainya.




2.Kubur yang berada dalam kegelapan sentiasa merindui bacaan Surah Al-Kahfi untuk 


menerangi kuburnya.




3.Allah SWT menjadikan Waktu Mustabah yang sentiasa merindui doa-doa Mereka yang 


memerlukan bantuan Allah SWT.




4.Umat Islam diseluruh dunia yang dizalimi oleh amerika dan yahudi serta kuncu-kuncunya 


sentiasa mengharap bantuan doa dari umat Islam untuk sama-sama membantu kemenangan 


kepada mereka.







Read More...


Riak Syirik Paling Halus

9:43 AM No Comments











Assalamualaikum, selamat hari jumaat, hari saya ingin menceritakan satu entri berkenaan riak ? kenapa riak ? sebab riak ? anda sendiri tahu jawapannya. Kita sebagai hamba yang berpijak di muka bumi Allah janganlah riak sekelip mata sahaja semuanya akan lenyap dengan kekuasaan Allah. Kita hanya menumpang di muka bumi Allah, segala nikmat dan kemewahan dunia hanyalah pinjaman dari Allah s.w.t.  AMALAN bersedekah adalah jalan bagi mukmin mendekatkan diri serta meningkatkan keimanan kepada Allah. Amalan sedekah membawa kepada keredaan Allah dan menghapuskan dosa.



Firman Allah bermaksud: “Dan apa juga harta yang kamu belanjakan (pada jalan Allah) maka (faedahnya dan pahalanya) adalah untuk diri kamu sendiri dan kamu pula tidaklah mendermakan sesuatu melainkan kerana menuntut keredaan Allah dan apa juga yang kamu dermakan daripada harta yang halal, akan disempurnakan (balasan pahalanya) kepada kamu, dan (balasan baik) kamu (itu pula) tidak dikurangkan.” (Surah al-Baqarah: 271)



Perlu ditekankan, amalan sedekah yang dilakukan jangan sampai menimbulkan riak kerana perbuatan menunjuk-nunjuk sedekah melambangkan hati yang tidak ikhlas kepada Allah. Ingatlah Allah Maha Mengetahui gerak hati kita. Islam menegah umatnya berpeluk tubuh dan menjadi penonton terhadap penderitaan orang lain. Menjadi kewajipan orang kaya, pemimpin masyarakat dan negara atau sesiapa saja yang berkemampuan untuk membantu sesama mukmin yang dalam kesusahan.



Jangan sekali-kali mempertikaikan sedekah atau bantuan yang diberikan orang lain kerana sikap membandingkan sedekah yang banyak dengan sedikit adalah bertentangan sama sekali dengan kehendak agama.Perbuatan sebegini secara tidak langsung akan menghapuskan pahala sedekah, malah membawa kepada kemurkaan Allah.



Sepatutnya, kita bangga melihat ada saudara kita yang mampu bersedekah dan menjadikan sikap murah hati itu sebagai motivasi untuk kita mengikuti jejak mereka. Riak adalah pemusnah amal ibadah dan Rasulullah menyamakan riak sebagai syirik paling halus seperti sabda Baginda yang bermaksud: “Yang amat aku takuti ke atas kamu ialah syirik yang paling kecil. Kemudian Baginda ditanya mengenainya dan Baginda mengatakan, itulah riak.” (Hadis riwayat Imam Ahmad)



Oleh itu, usahlah kita berkembang dada penuh bangga kerana paling banyak bersedekah dan membuat kebaikan.Rasulullah ada berwasiat yang antara lain katanya: “Benarlah khabar gembira kepada umat ini dengan kemuliaan, ketinggian, kemenangan dan darjat di bumi.
Maka sesiapa melakukan pekerjaan akhirat demi dunia, dia tidak akan mendapat apa-apa di akhirat.” (Hadis riwayat Imam Ahmad)



Buatlah amal kebaikan dan bersama berlumba melakukannya serta menjaga keikhlasan hati supaya perasaan riak tidak dapat menyelinap masuk ke dalam hati.





Read More...


BIODATA : Wan Zack Haikal

9:24 AM 4 comments












                                          Nama Penuh : Wan Zack Haikal Bin Wan Noor

Tarikh Lahir : January 28, 1991 (age 20)

Tempat Lahir : Kuala Lumpur, Malaysia
  Ketinggian : 1.63 m (5 ft 4 in)
Posisi : Striker & Midfielder



Club information

Current club Harimau Muda A
Number 11



Youth career

2005-2007 Kuala Lumpur President Cup



Senior career

2007-2008 Felda United FC 6 
2008-2009 Harimau Muda 21 
2009- Harimau Muda A 22 
2011- → Zlat√© Moravce (loan)
2012-present Harimau Muda A 0



National team

2008-2010 Malaysia U-19 11 
2008-present Malaysia U-23










Terima Kasih  kerana membaca !







Read More...


Tanda dia sukakan kamu

12:02 AM No Comments








Assalamualaikum, pernah tak kamu semua terpikir ada orang sedang sukakan kamu, dah bermacam hint dia bagi tapi kamu mungkin tak perasan. Jadi entri kali ini untuk menyedarkan kamu semua tanda - tanda dia sukakan kamu. Dalam kehidupan kalian yang gembira dikelilingi rakan-rakan kalian itu, adakah kalian sedar yang salah seorang dari rakan kalian itu rupanya berminat dengan kalian! Rupanya si dia tu dah lama menyimpan perasaan.. Cuma malu nak lepaskan..

Baiklah macam mana nak tahu rakan - rakan sekeliling atau si dia sukakan kita ? Jom semak ! 

1. Dia ambil berat dengan kalian. “dah makan ke belum?” “dah solat?” ayat biasa ambil berat..
2. Dia SMS @ call @ email kalian setiap malam.. Sampai nak sembang ape pun tak tau.. Itupun kalau kalian layan..
3. Dia berusaha mendekati kalian.. Dimana ada kalian disitulah dia ingin ada..
4. Mengikuti perkembangan dunia kalian.Tidak kiralah sumber itu dari kalian sendiri ataupun dari ketua kampung kalian sendiri..
5. Dia senantiasa ingin melihat kalian gembira.. Jika kalian bersedih, boring atau takde mood, si dialah yang akan menjadi penghilang duka kalian..
6. Dia akan merasa tidak gembira jika kalian bersembang dengan lelaki/perempuan lain. Jangan terkejut malam itu dia tak SMS kalian.
7. Lihat perbezaan layanan dia antara kalian dan rakan lain.. Bukankah dia layan kalian dengan lebih mesra? Lebih istimewa..
8. Kalau ada apa-apa aktiviti, orang yang dia akan ajak adalah kalian dan ingin menjadikan kalian sebagai senarai wajib ada..
9. Cemburunya mengalahkan orang lain.. Tapi sebolehnya dia tidak akan menunjukkan tanda protes itu dengan terlalu nyata..


Ada tak yang tersenarai ? kalau ada cepat2x la... terima dia ... hehe.. Ok jumpa lagi !




Read More...


Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger