Saturday, May 7, 2011

Ingatlah Kepada Ibumu

7:53 PM 2 comments



Orang kata aku lahir dari perut ibu..
Bila dahaga, yang susukan aku.. ibu
Bila lapar, yang suapkan aku..ibu
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ibu
Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Bu!
Bila bangun tidur, aku cari.. ibu
Bila nangis, orang pertama yang datang ..ibu
Bila nak bermanja… aku dekati ibu
Bila nak bergesel… aku duduk sebelah ibu
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya ibu
Bila nakal, yang memarahi aku… ibu
Bila merajuk… yang memujukku cuma..ibu
Bila melakukan kesalahan… yang paling cepat
marah..ibu
Bila takut… yang tenangkan aku.. ibu
Bila nak peluk… yang aku suka peluk..ibu

Aku selalu teringatkan ..Ibu
Bila sedih, aku mesti talipon… Ibu
Bila seronok… orang pertama aku nak beritahu… Ibu
Bila bengang.. aku suka luah pada ..Ibu
Bila takut, aku selalu panggil.. “ibuuuuuuuuuuuuu! “
Bila sakit, orang paling risau adalah ..Ibu
Bila nak exam, orang palin g sibuk juga Ibu
Bila buat hal, yang marah aku dulu..Ibu
Bila ada masalah, yang paling risau.. Ibu
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. Ibu
Yang selalu masak makanan kegemaranku. . Ibu
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Ibu
Yang selalu berleter kat aku.. Ibu
Yang selalu puji aku.. Ibu
Yang selalu nasihat aku.. Ibu
Bila nak kahwin..
Orang pertama aku tunjuk dan rujuk… Ibu

Aku ada pasangan hidup sendiri
Bila seronok… aku cari pasanganku
Bila sedih… aku cari Ibu
Bila berjaya… aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal… aku ceritakan pada Ibu
Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat Ibuku
Bila nak bercuti… aku bawa pasanganku
Bila sibuk… aku hantar anak ke rumah Ibu
Bila sambut valentine… Aku hadiahi bunga pada
pasanganku
Bila sambut hari ibu… aku cuma dapat ucapkan Selamat
Hari Ibu
Selalu… aku ingat pasanganku
Selalu… Ibu ingat kat aku
Bila..bila… aku akan talipon pasanganku
Entah bila.. aku nak talipon Ibu
Selalu… aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila…. aku nak belikan hadiah untuk Ibuku

Renungkan:

Dulu Ibu kata: “Kalau kamu sudah habis belajar dan
berkerja… bolehkah kamu kirim wang untuk Ibu? Ibu
bukan nak banyak… lima puluh ringgit sebulan pun
cukuplah”.

Berderai air mata. Hari ini kalau Ibu mahu lima ratus
sebulan pun aku mampu. Aku boleh kirimkan. Tapi Ibu
sudah tiada.

ingatlah pengorbanan ibumu...


Sumber : Nukilan Jejari Azhad
Read More...


Inteam - Kasih kekasih (Cover) G-Heart....

5:54 PM No Comments




Lagu ni masa makan malam pra -u ... smk keladi kat sekolah aku... first time ni,,, hahahaa... lawak betul... korang enjoy la.... video quality x ok la... tp ni ja kenangan yg da ... selamat mendengar !!!



Kasih Kekasih

Album :
Munsyid : In-Team
http://liriknasyid.com


Tak Perlu Aku Ragui
Sucinya Cinta Yang Kau Beri
Kita Saling Kasih Mengasihi
Dengan Setulus Hati

Ayah Ibu Merestui
Menyarung Cincin Di Jari
Dengan Rahmat Dari Ilahi
Cinta Kita Pun Bersemi

Sebelum Diijabkabulkan
Syariat Tetap Membataskan
Pelajari Ilmu Rumahtangga
Agar Kita Lebih Bersedia
Menuju Hari Yang Bahgia

Kau Tahu Ku Merinduimu
Ku Tahu Kau Menyintaiku...Oh...Kasih
Bersabarlah Sayang
Saat Indah Kan Menjelma Jua
Kita Akan Disatukan
Dengan Ikatan Pernikahan...Oh..Kasih

Di Sana Kita Bina
Tugu Cinta Mahligai Bahagia
Semoga Cinta Kita
Di Dalam Redha Ilahi
Berdoalah Selalu
Moga Jodoh Berpanjangan



------------------------------------------------------------------------------------------
Dapatkan lirik-lirik nasyid di http://www.liriknasyid.com
eXpresi PENYEGARAN diri



Read More...


Jangan Meminta - minta

5:42 PM No Comments

JANGAN MEMINTA- MINTA               


 by أبو نعمان on Monday, April 12, 2010 at 3:57pm



Di dalam Islam, Allah SWT mengiktiraf hakikat kewujudan dua jenis sifat bagi manusia yang dikategorikan fakir dan miskin. Iaitu, ada di kalangan mereka yang fakir dan miskin tetapi tidak suka menzahirkan keadaan diri mereka.

Daripada Imran bin Husain katanya, telah bersabda Rasulullah SAW: “Sesungguhnya Allah menyayangi hamba-Nya yang beriman, yang miskin, yang tidak suka meminta-minta sedangkan dia mempunyai anak yang ramai”. (riwayat Ibnu Majah)

Dalam ayat 273 surah al-Baqarah, Allah SWT menyatakan: (Pemberian sedekah itu) ialah bagi orang-orang fakir miskin yang telah menentukan dirinya (dengan menjalankan khidmat atau berjuang) pada jalan Allah (membela Islam), yang tidak berupaya mengembara di muka bumi (untuk berniaga dan sebagainya); mereka itu disangka (seperti) orang kaya, oleh orang yang tidak mengetahui halnya, kerana mereka menahan diri daripada meminta-minta. Engkau kenal mereka dengan (melihat) sifat-sifat dan keadaan masing-masing, mereka tidak minta kepada orang ramai dengan mendesak-desak. Dan (ketahuilah), apa juga yang kamu belanjakan daripada harta yang halal maka sesungguhnya Allah sentiasa Mengetahuinya.

Namun ada pula fakir dan miskin yang gemar menzahirkan kemiskinan mereka. Rasulullah SAW menyatakan di dalam hadisnya yang lain: “Orang fakir miskin (yang sangat menderita) bukanlah orang yang (menadah tangan) meminta-minta ke sana ke mari kepada orang ramai, yang apabila ia mendapat sesuap atau dua suap makanan, atau mendapat sebiji atau dua biji buah kurma – ia akan pergi ke tempat lain meminta lagi. Sebenarnya orang fakir miskin (yang sangat-sangat menderita) itu ialah orang yang tidak mempunyai sesuatu yang mencukupi sara hidupnya. Dan ia pula malu hendak meminta bantuan kepada orang ramai, dan orang ramai pula tidak mengetahui keadaan penderitaannya untuk diberi bantuan. (orang inilah yang sebenarnya layak diberi zakat)”. (riwayat Imam Ahmad)

Oleh itu, dapatlah difahami bahawa Islam sebenarnya tidak menyukai sifat yang suka meminta-minta ini, sehinggakan Rasulullah SAW menyatakan, bahawa golongan yang menyembunyikan kefakiran dan kemiskinan mereka itulah yang lebih berhak untuk dibantu dengan zakat.

Ini kerana, ada kalangan manusia yang fakir dan miskin dan menjadikan status kefakiran dan kemiskinan itu sebagai tiket untuk meraih simpati sesama manusia.

Seterusnya menjadi alasan bagi mendapatkan habuan dunia dengan mudah tanpa perlu bekerja.

Walau bagaimanapun, ia bukanlah bermakna si fakir miskin tidak boleh mendapatkan habuan ke atas zakat.

Jika mereka adalah fakir dan miskin, maka layaklah mereka mendapatkan wang zakat bagi meneruskan kehidupan mereka.

Yang menjadi suatu kesalahan di sisi agama apabila mereka dengan sengaja menjaja kefakiran dan kemiskinan diri ke merata-rata tempat. Ia adalah perbuatan tidak bermaruah, sedangkan mempertahankan maruah diri dan sudah pastinya maruah agama adalah dituntut di dalam Islam.

Lebih bahaya lagi, jika mereka sendiri reda dengan kemiskinan dan kefakiran atas tujuan meraih simpati manusia dan atas nama mendapatkan zakat selama-lamanya. Wallahu a’lam.

Credit to : Helmi....
Read More...


Salam Terakhir Sudirman(lyrics).wmv

3:47 PM No Comments


Sampaikan salam buat semua
Salam terakhir salam teristimewa
Kepada kau yang tersayang
Pada teman yang ku kenang
Pemergian ku ini tak dirancang

Usah bertanya mengapa aku
Mengucap salam terakhir kepada mu
Kerna waktu berputaran
Bimbang tak berkesempatan
Melahirkan kerinduan terhadapmu

( korus 1 )
Demi sebuah kenyataan
Yang amat menyakitkan
Aku yang tidak berdaya
Hanya berserah padaNya

( korus 2 )
Salam akhir
Salam yang teristimewa
KepadaNya ku memohon keampunan
MelaluiNya ku beri kemaafan
Kepadamu

( ulang korus1, korus2 )

Andainya aku punya waktu
Masih ku ingin mengulangi semula
Saat indah bersama mu
Sayang tak berkesempatan
Abadikan saja salam ku di ingatan

Salam ku yang terakhir

Lirik Salam Terakhir - Sudirman @ Lirikami



Read more: http://www.liriklagumuzik.co.cc/2008/08/lirik-salam-terakhir-sudirman.html#ixzz1LeOi2bT4


Read More...


Buatmu Ibu - Aeman - Selamat Hari Ibu...

12:25 PM No Comments


Sayangilah ibu kita seperti mana mereka menyangi kita....... hormatilah mereka..... Selamat hari ibu.....

Buatmu Ibu

Album : Kalimah Cinta
Munsyid : Aeman
http://liriknasyid.com


Ibu? bergenang airmataku
Terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
Tidak pun kau merasa jemu
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa

Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu telah terkorban
Tak dapat ku balasi
Akan semua ini
Semoga Tuhan membekati kehidupanmu ibu?

Ibu? kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amat aku harapkan
Kerana di situ letak syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasih sayangmu sungguh bernilai
Itulah harta yang kau berikan

Ibu? kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amat aku harapkan
Kerana di situ letaknya syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasihanilah, Tuhan?
Ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahagia ibu di dunia dan di akhirat sana
Moga bahagia ibu di dunia dan di akhirat sana

Senilagu: Isman Isam (Hijjaz Records)


Sumber http://www.hijjaz.com.my
------------------------------------------------------------------------------------------
Dapatkan lirik-lirik nasyid di http://www.liriknasyid.com
eXpresi PENYEGARAN diri

Read More...


Carta Liga Super 2011 : Bola Sepak Malaysia

10:56 AM No Comments

Semalam... baru ja hbs perlawan liga super... fuhh... kedah kalah lagi... Kalah dengan kelate 2 - 0... huhu... x pa .. yg penting kedah terus pulun !!! kedah di hatiku...... kami ttp sokong walau apa pon keputusannya...... PULUN KEDAH PULUN.... ni dia kedudukan  terkini liga super ,, Sumber : facebook (Bolasepak Malaysia).



PULUN KEDAH PULUN !!!
Read More...


Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger