Saturday, December 25, 2010

Aku dapat jadi PM dan Kisah semasa kursus PM....

3:02 AM No Comments

Salam.... semua.. aku mmg x sangka dapat jadi PM dlm erti kata len pembantu mahasiswa,,.. aku rasa hepi sngt... x taw nk kata pa .la... mula aku dapat call.. dr kaunseling.... dia anda berminat nk jd PM... aku pon dgn senang hati menjwab.. sangst2x berminat... hehehee...... lepas aku pon kembali ke UITM merbok, sungai petani..... aku pergi dgn keadaan yang ragu2x... heeeh ye la first time kan katanya.... tp aku kuatkan semangat untuk pergi juga... dengan keaadaan beg aku yg  berat... fuhh bertapa sakitnya.. tangan2 aku mengangkat beg yg besar !! 2... kah3x... aku bw smpi kat kolej... alhamdulillah smpi juga kat kolej..... aku plop p pejabat kolej... pi kat pejabat kolej dia cakap ada org dah kat dlm bilik 2.. aku pon p la usung beg yg berat itu tapi dgn hampanya x da org pon ... hmmm aku p tnya kak 2 lg sekali..... dia bg no phone bdk 2.... ak call x dapat pon.... pas 2.. aku p wat kali ketiga kat situ .. kak 2 bg aku kunci bilik 2... fuhh lega aku.. pas 2..... aku pon kuar dgn ira, farah n sasa... coz borink lak klu tggal sorang2x.... hehee... aku pon ikut la depa.... beli brang skit2x...untuk kursus esok...

Pada keesokan harinya..... aku p ukk.... unit khidmat kaunseling...jmpa puan zainun .... hehee.... sbb aku mmg selalu jmpa dia.... dgn gmbiranya.... aku cita psal result aku hahaa... saja2x sbb mngkat kan.. hehe... aku jmpa semua PM2X... len da PM2x yg pernah jadi PM aku dlu hehee.... awal2x kenal snyap la aku smntara nk sesuaikan diri kan.... hehe. so.... habis daftar semua... kami di bawa ke bsk.. bilik seminar kaunseling....  dalam 2 puan azlina yg conduct..... dia ckp2x... hbs 2.... dia srh faiz conduct... hehee.... pa lg... dia soh perkenalkn diri n trademak.... semua2 org perkenalkn dir dgn trademark tersendri .. pas tibalah giliran aku.... aku wat trademark macam ni  Y U N = YUNUS !! dengan keaadan yg agak malu heheeh...fuhh lepas juga giliran aku....pas 2.... kami wat pa ek ?? lupa japp..hmmmm...... owh,... p makan ahahaa..... makan sari 5 kali kot x silap hahaaa.... makan2x wat aktiviti heheee.... pas 2 km dgr ceramah dari TP.... timbalan pengarah... ps hbs 2... labih kurang kul 1 kot.... hmmm cm 2 la....pas tu dgr taklimat dari HEA n HEP... ckp2x hbs.... malam 2.... wat pa tah.... owh... x wat pa pon mlm rest...




Hari kedua.... hari da aktiviti lasak..... so pakaian sukan la heheee.... aku pon berjalan la... mcm besa la dapat makan hehee... km di bawa ke 9 halangan.. halanagan demi....... halangan aku tempuh... tiba satu halangan ni ....jeng2x......yg gayut2x.... 2.... bwh 2 ada air.. aku mmg xmau wat tp dh semua org wat aku pon wat.... akhirnya..... aku wat2x n jatuh dalm air yg berapa kurun ntah... huhu bau busuk jg la..hmmm... begitu menyedihkn basah satu badan huhuhu........... lepas habis semua halangan ... aku ingt dh hbs ... da lg.... kena jln kaki ketupah.... hehee... jalan2x rmi2x... amat meletihkan... hahaaa.... jaln2x jmpa mcm2x la... hehe..... jalan2x,.. akhirnya tiba.... ni muka msa smpi heheee...........




pas 2 km di benarkn mandi di tupan beramai2x hahaa... mmg meriah la... baru aku knl skit demi sdikit perangai setiap org depa semua ok jer.... heheee..... owh lupa satu cita... trademark aku yg aku wat kelmarin 2.. jd ikutan ahahaa.... mana2x ... ja ... aku kn la YUN = yunus !!! heehe... aku x kisah pon  smpu semua kenal aku dh huhu.... ehhee.... ok2x smbgn blik.... pas mndi km mkn  rm i2x cm berkelah la... best juga  !!!! ahahaaa.... pas 2 kami mkn... n balik la kn himpit2x nek van... ni dia muka aku masa 2..heehehe.mmg x ensem n x comel lngsng hahaaa............


      ni dia muka aku mcm na cun x ?????  kah3x...........................

Pas kami blik dari tupah..... kami.... bincang in biro.... aku x fhm sngt sal biro makanan ni heheee............. x pa pelan2x kayuh heehee.............. pas 2 ... bincang2x n terus berbincang.... kah3x... pada malam 2... something special iaitu ber BBQ............. heheeh agk happening n best mlm 2... semuanya dgn ragam tersendiri.. heheee hari yg penat tapi mmg best !!!!

 Hari terakhir kursus..... hmmmm hari wat pa eh.... owh.... setiap biro antr wakil untuk trangkn perjlnn semasa MDS nt... hehe....hbs 2.... makan lg... ahaaa....pas 2 tru dpt tugas untuk jg first day pnya.... hmmm selesai yg km wat pa plop ek ?? owh,,,.... biro mkn p dewan sebaguna... tgk tmpt nk letak mknan mlm pnya... hmm,,.... betapa bestnya tgk dewan baru 2 hehee.........pas 2... blik n makan lagi !! keja makan ja... hmmm..... pada petang 2... km melawat uitm tgk2x tmpt yg nk jga nt... hbs 2..... makan lg ...mee kari klu x  silap dalam otak aku nk blik kulim ja... nasib bleh balik.. atas jasa baik MUS... yg antr aku smpi kat stesen bas... hehee... berakhir lah kursus MDS.... hehee.... aku pon dgn penatnya.... blik kerumah.... ahaha .. agak lega terus tido awal coz pnat hahaaha......... 2 ja cerita setakat ni nt aku cita... masa MDS plop cm na.... hehee....  jmpa lagi kawan2x....ni tgk la gmbr2x PM... MDS DEC-APRIL 2010....


Lagi da lagi.....


dan lagi hehee.......



  HABIS DAH HEHEEE................. SEE U NEXT TIME FOR NEW STORIES.. HEHE..........













Read More...


Sunday, December 19, 2010

Tuesday, December 14, 2010

Monday, December 13, 2010

Mawi world...

7:39 PM No Comments


Sbnrnya dah lama x dengar cita pasal mawi ni... aku ni peminta mawi k...sapa2 yg x mnat its ok tapi jgn la kuktuk2x.... dia pon dah berbahagia sekrg ni... hmm... bkn apa tiba2x rindu nk dgr suara.. mawi nyanyi lm dh x dgr dia mnynyi... hmmm.. pling best bila dia berzanji.... lunak merdu sora... dia ... harap2x mawi akan muncul semula... dan menghiasi persada seni kita lg...... muncul lah mawi... aku  rindu kamu... semua peminat2x setia mawi msti rindu dia kan ???? heheheee...... smga mawi akn terus sukses mnghadapi hidup ini..... MAWI WORLD !!!!!!...............
Read More...


Sunday, December 5, 2010

Jangan Pakai Tudung Cara Birawati Kristian

9:45 AM No Comments

Pemakaian tudung biarawati telah menjadi fenomena pada masa kini tanpa disedari oleh umat Islam. Fashion tudung ala Biarawati Kristian ini mungkin lahir dari kelekaan umat Islam sendiri. Justeru, menjadi tanggungjawab kepada kita untuk menjauhi fashion tudung ini dan kembali kepada pemakaian tudung cara orang Islam, dan menunjukkan sikap berhati-hati kita dalam etika pemakaian Islam.

Sabda Rasulullah saw:
"Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka ia termasuk dari golongan mereka" (Hadith riwayat Abu Daud, disahihkan oleh Ibn Hibban)

Bagi anda yang memakai tudung seperti gambar di atas, ayuh tinggalkan fashion tersebut. Bagi suami atau bapa yang punyai isteri dan anak yang memakainya, tegahlah mereka. Bagi mereka yang punyai medium untuk menyampaikan mesej ini, sebarluaskan mesej ini untuk manfaat kita semua.

Semoga usaha kecil kita ini mendapat ganjaran yang besar di sisi Allah taala.

"Berpakaianlah mengikut ajaran Islam"

Read More...


Wednesday, December 1, 2010

Menanti Solehah _ Aiman

12:59 PM No Comments


Tak perlu ada dirimu
Andainya menambah luka
Tak perlu kau tabur dendammu
Mencipta sengketa lara

Kau noda cinta yang setia
Cinta yang membara
Apa kau terlupa
Kau bakar resah yang ku bendung
Sabar yang ku rindu
Jenuh ku bertahan

Jangan berhenti jangan terhenti
Mencari teduh cinta sejati
Aku peduli aku simpati ranjauanmu

Aku menanti ayuh solehah
Yang indah budi sederhana
Aku doa engkau pun jua bahagia

Yang lalu biarkan berlalu
Tak mungkin tercantum lagi
Redhala ketentuan ini
Tak usah diamuk resah

Lihatlah sang mentari
Menyuluh luas bumi
Cahayanya menerangi
Begitu hidup ini
Sinarnya kan menanti…
Read More...


10:18 AM No Comments


Di lubuk hatiku terdalam

ini yang ku pilih penuh keyakinan
namun kadang bimbang menyerang
sanggupkah melangkah ku terus berjalan



Saat badai menderaku
hinggah rapuh dan goyah
tiada daya tuk bertahan
hanya Engkau tempat berpegang



Berkatilah setiap semangat jiwa
tuk selalu berjuang di jalan Mu
terjagalah hati yang kadang redup
tertiup angin di duniawi



Gemerlap kilauan harta
takhta dan cinta manusia
yang menyesatkan
selamanya…



Saat hujan basahiku
penuh lumpur dan noda
dalam derai air mata
dengarlah permohonan ku
Read More...


Baru Balik dari kursus...

9:25 AM No Comments



HMM.. aku bru ja blik dari kursus ni.. nama dua KURSUS DESTINI KENEGARAAN, UITM ZON UTARA,,mulanya x nak pi tapi tiba2 tergerak hati untuk p....Kursus mngandungi bnyk info2 yg berfakta yg kita x tahu sebelum ni,,,,, aku terkejut dgn apa yg telah terjd dlm negara kita.... sampai hak kita sendiri pon sedikit demi sdikit mau di cabuli oleh pihak tertentu... huish... x boleh jd mcm ni... kita perlu sedar kita berada di melaysia,.... yg majorit nya bangsa melayu... oleh itu kita perlulah la pertahan kan hak kita... jgn birakn pemerintah kita org bukan melayu.. klu bnda mcm ni terjadi... kat mn kita akn n dilemparkan ??? tepuk dada tnya selera la.....hmm... kursus ni bukan telah mmbuka mata dan presepsi aku ... malah semua peserta kursus ni.... Kita  ni org melayu dh jauh ketinggalan... bangkit la jgn biarkn kita terus di tindas... "Tak kan Melayu Hilang Di dunia"........ ni ja la nk cita pnjng2 pon nt lebih2 plop..... hehehe..
Read More...


Thursday, November 25, 2010

The Holy Prophet (SAW) Said

3:38 PM No Comments




1) Four things that make your body sick:

a) Excessive talking

b) Excessive sleeping

c) Excessive eating and

d) Excessive meeting other people


2) Four things that destroys the body:

a) Worrying

b) Sorrow (Sadness/Grief)

c) Hunger

d) Sleeping late in the night


3) Four things that dry the face & take away its happiness:

a) Lying

b) Being disrespectful / impudent (insisting on something wrong knowingly)

c) Arguing without adequate knowledge & Information.

d) Excessive immorality (doing something wrong without fear).


4) Four things that increases the wetness of face & its happiness:

a) Piety

b) Loyalty

c) Generosity (being kind)



5) Four things that stop the Rizq (Sustenance) a) Sleeping in the morning (from Fajr to sunrise)

b) Not Performing Namaz or Ir-regular in Prayers

c) Laziness / Idleness

d) Treachery / Dishonesty.
Read More...


Baca sat...

3:14 PM 1 comments

Masyarakat pada zaman dahulu  mengenalseseorang dgn melihat tanda pada badannya.Diturunkan di sini firasat tentang tahi lalat. Sejauhmana kebenarannya tidaklah diketahui dgn jelas. Namun begitu,ia biasa diajarkan di kalangan Masyarakat Melayu.Hanyalah sekadar menambah pengetahuan.

 


Bagian Badan


Firasat


bibir atas kanan


banyak rezeki, pandai


bibir atas kiri


ramai kawan, baik hati


bibir bawah kanan

Read More...


Aku masih baru..

10:59 AM No Comments

Hari ni hari kedua aku belajar wat blog nie... x snng la... kn wat mcm2 .... aku harap2 aku blh wat dgn lebih baik.... sapa2 yg baik 2 tolong la ajar aku..... aku x taw nk tulis pa lg no idea... hehehehe..
Read More...


DOA-DOA DI MUSIM PEPERIKSAAN- SEMOGA BERJAYA DUNIA & AKHIRAT

3:00 AM No Comments

- Doa memulakan ulangkajiاَللَّهُمَّ إِنِّيْ أَسْأَلُكَ فَهْمَ النَّبِيِّيْنَ وَحِفْظَ الْمُرْسَلِيْنَ وَالْمَلاَئِكَةِ الْمُقَرَّبِيْنَ. اَللَّهُمَّ اجْعَلْ لِسَانِيْ عَامِرًا بِذِكْرِكَ وَقَلْبِيْ مَلِيْئًا بِخَشْيَتِكَ، إِنَّكَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِيْرٌ.

Maksudnya: “Ya Allah! Aku memohon daripadaMu kefahaman para nabi, ingatan para rasul dan malaikat terhampir. Ya Allah! Jadikanlah lidahku basah dengan zikir kepadaMu, hatiku dipenuhi dengan takut kepadaMu. Sesungguhnya Engkau maha berkuasa di atas segala apa yang Engkau kehendaki.”

- Doa selepas mengulangkajiاَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَوْدِعُكَ مَا قَرَأْتُ وَمَا فَهِمْتُ وَمَا حَفِظْتُ فَرُدَّهُ إِلَيَّ عِنْدَ حَاجَتِيْ إِلَيْهِ، إِنَّكَ عَلىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيْرٌ.Maksudnya: “Ya Allah! Sesungguhnya aku menitip apa yang aku baca, faham dan hafal kepadaMu. Maka kembalikanlah ia kepadaku ketika aku memerlukannya. Sesungguhnya Engkau maha berkuasa di atas segala sesuatu.”Doa Pada Hari PeperiksaanDicadangkan agar doa-doa berikut diucapkan pada hari peperiksaan, iaitu sebelum dan semasa peperiksaan berlangsung:

1. Ketika memasuki dewan peperiksaan:وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًاMaksudnya: “Dan katakanlah: “Wahai Tuhanku! Masukkanlah daku dengan kemasukan yang benar lagi mulia, serta keluarkanlah daku daripadanya dengan cara keluar yang benar lagi mulia; dan berikanlah kepadaku daripada sisiMu hujah keterangan serta kekuasaan yang menolongku.”

2. Ketika menerima kertas soalan:قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي. وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي. وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي. يَفْقَهُوا قَوْلِي.Maksudnya: “Wahai Tuhanku, lapangkanlah bagiku dadaku. Dan mudahkanlah bagiku tugasku. Dan lepaskanlah simpulan daripada lidahku, supaya mereka faham perkataanku.”

3. Ketika sukar menjawab:ياَ حَيُّ يَا قَيُّوْمُ، بِرَحْمَتِكَ أَسْتَغِيْثُ.Maksudnya: “Wahai Tuhan yang maha hidup lagi maha berdiri dengan sendirinya. Dengan rahmatMu aku bermohon pertolongan.” 

4. Atau:اَللَّهُمَّ لاَ سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَأَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزَنَ الصَّعْبَ إِنْ شِئْتَ سَهْلاً.Maksudnya: “Ya Allah! Tidak ada kesenangan melainkan pada perkara yang engkau jadikan kesenangan padanya. Dan engkau menjadikan kedukacitaan dan kesukaran sebagai mudah dan senang jika Engkau kehendaki.”

5. Jika anda terlupa jawapan:اَللَّهُمَّ يَا جَامِعَ النَّاسِ لِيَوْمٍ لاَ رَيْبَ فِيْهِ اجْمَعْ عَلىَ ضَالَّتِيْ مَعْلُوْمَاتِيْ.Maksudnya: “Ya Allah! Tuhan yang menghimpunkan manusia pada hari yang tiada keraguan padanya. Himpunkan barangan dan maklumat yang hilang daripadaku
Read More...


BACALAH JIKA ANDA ADA MASA UNTUK ALLAH !!

2:45 AM No Comments

Assalamualaikum saudaraku



Baca jika anda ada masa untuk ALLAH. 

Bacalah sehingga habis. 

Saya hampir membuang email ini namun saya telah diberi keberkatan untuk membaca terus hingga ke penghujung. 

ALLAH , bila saya membaca e-mail ini, saya fikir saya tidak ada masa untuk ini... Lebih lebih lagi diwaktu kerja. 


Kemudian saya tersedar bahawa pemikiran semacam inilah yang .... Sebenarnya, menimbulkan pelbagai masaalah di dunia ini 


Kita cuba menyimpan ALLAH didalamMASJID pada hari Jumaat ....... 


Muingkin malam JUMAAT? 


Dan sewaktu solat MAGRIB SAJA? 


Kita suka ALLAH pada masa kita sakit.....


Dan sudah pasti waktu ada kematian... 


Walau bagaimanapun kita tidak ada masa atau ruang untuk ALLAH waktu bekerja atau bermain? 


Kerana... Kita merasakan diwaktu itu kita mampu dan sewajarnya mengurus sendiri tanpa bergantung padaNYA. 


Semoga ALLAH mengampuni aku kerana menyangka...... 


Bahawa nun di sana masih ada tempat dan waktu dimana ALLAH bukan lah yang paling utama dalam hidup ku. (nauzubillah) 


Kita sepatutnya senantiasa mengenang akan segala yang telah DIA berikan kepada kita. 

DIA telah memberikan segala-galanya kepada kita sebelum kita meminta. RENUNGKANLAH 

Sebarkan lah seandaianya ANDA BENAR-BENAR MENGHAYATI!!! 


Ya aku CINTA ALLAH 


Dia adalah sumber kewujudanku dan Penyelamatku 


IA lah yang menggerakkan ku setiap detik dan hari. TanpaNYA aku adalah HAMPAS yang tak berguna. 


Ini adalah ujian yang mudah. 


Kalau anda benar meyintai ALLAH dantidak berasa malu akan segala kebaikan yang telah diberi ALLAH kepada mu.... 

Kirimkan kepada orang . 


Sekarang!!! Anda ada masa kah untuk berbuat demikian? 


Pastikan anda scroll hingga ke penghabisan. 


Susah….... Senang 


Kenapa susah sangat nak sampaikan kebenaran? 


Kenapa mengantuk dalam MASJIDtetapi sebaik saja selesai ceramah kita segar kembali? 

Kenapa mudah sekali membuang e-mail agama tetapi kita bangga mem 'forward' kanemail yang tak senonoh? 

Hadiah yang paling istemewa yang pernah kita terima. 

Solat adalah yang terbaik.... 


Tidak perlu bayaran , tetapi ganjaran lumayan. 


Notes: Tidak kah melucukan betapa mudahnya bagi manusia TIDAKBeriman PADA ALLAH setelah itu hairan kenapakah dunia ini menjadi neraka bagi mereka. 


Tidakkah melucukan bila seseorang berkata 'AKU BERIMAN PADA ALLAH' TETAPI SENTIASA MENGIKUT SYAITAN. (who, by the way, also 'believes' in ALLAH). 

Tidakkah melucukan bagaimana anda mampu hantar ribuan email lawak yang akhirnya tersebar bagai api yang tidak terkawal., tetapi bila anda hantar email mengenai ISLAM, ramai orang fikir 10 kali untuk berkongsi? 


Tidakkah melucukan bagaimana bila anda mula menghantar mesej ini andatidak akan menghantar kepada semua rakan anda kerana memikirkan apa tanggapan mereka terhadap anda atau anda tak pasti samaada mereka suka atau tidak?. 


Tidakkah melucukan bagaimana anda merasa risau akan tanggapan orang kepada saya lebih dari tanggapanALLAH terhadap anda. 


Aku berDOA, untuk semua yang menghantar mesej ini kepada semua rakan mereka di rahmati ALLAH.

Read More...


AIRMATA RASULULLAH S.A.W...

2:13 AM No Comments

AIRMATA RASULULLAH SAW...

Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan salam. 'Bolehkah saya masuk?' tanyanya. Tapi Fatimah tidak mengizinkannya masuk, 'Maafkanlah, ayahku sedang demam', kata Fatimah yang membalikkan badan dan menutup pintu.

Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan bertanya pada Fatimah, 'Siapakah itu wahai anakku?'
'Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya,' tutur Fatimah lembut. Lalu, Rasulullah menatap puterinya itu dengan pandangan yang menggetarkan.

Seolah-olah bahagian demi! bahagian wajah anaknya itu hendak dikenang.

'Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang memisahkan pertemuan di dunia.
Dialah malaikatul maut,' kata Rasulullah, Fatimah pun menahan ledakkan tangisnya. Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya.

Kemudian dipanggilah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas langit dunia menyambut ruh kekasih Allah dan penghulu dunia ini.

'Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?', tanya Rasululllah dengan suara yang amat lemah.
'Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti ruhmu.
'Semua syurga terbuka lebar menanti kedatanganmu,' kata Jibril.
Tapi itu ternyata tidak membuatkan Rasulullah lega, matanya masih penuh kecemasan. 'Engkau tidak senang mendengar khabar ini?', tanya Jibril lagi.
'Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?'
'Jangan  khawatir, wahai Rasul ! Allah, aku pernah mendengar Allah berfirman kepadaku: 'Kuharamkan syurga bagi siapa saja, kecuali umat
Muhammad telah berada di dalamnya,' kata Jibril.
Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan ruh Rasulullah ditarik.

Nampak seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya menegang. 'Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini.'
Perlahan Rasulullah mengaduh. Fatimah terpejam, Ali yang disampingnya menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka.

'Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?'
Tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu.
'Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal,' kata Jibril.
Sebentar kemudian terdengar Rasulullah mengaduh, karena sakit yang tidak tertahankan lagi.

'Ya Allah, dahsyat nian maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini kepadaku, jangan pada umatku.'
Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak lagi.
Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu, ! Ali segera mendekatkan telinganya. 'Uushiikum bis shalati, wa maa malakat aimanuku'
'peliharalah shalat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu.'


Diluar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan.
Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan.

'Ummatii,ummatii,ummatiii?' - 'Umatku, umatku, umatku'
Dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu.
Kini, mampukah kita mencintai sepertinya?
Allahumma sholli 'ala Muhammad wa baarik wa salim 'alaihi

Betapa cintanya Rasulullah kepada kita.

NB:
Kirimkan kepada sahabat-sahabat muslim lainnya agar timbul kesadaran untuk mengingat maut dan mencintai Allah dan RasulNya, seperti Allah dan Rasulnya mencintai kita
Read More...


Terimalah.....

12:37 AM No Comments

Bila kita syg org tu
Kita terima je apa yg org tu kata
Tp bila dia kata kita?
Ati kata takpe semua manusia tak sempurna

Bila kita syg org tu
Kita tunggu dia lama pun x per
Tp bile dia tunggu kita??? Dia marah2
Ati kata ala adatlah ada yang menunggu dan ditunggu..

Bila kita syg org tu
Kita x tido pun x pe janji layan dia yg tgh bosan,
Tp bila kita bosan Ada dia layan kita???
Ati kata x pe dia busy kot..

Bila kita syg org tu
Kita call nak cakap dgn dia
Tp dia gayut dgn org lain..
Bila jd camtu,
Ati kata x pe, dia ada hal nak cakap dgn kwn dia

Bila kita syg org tu
Kita bercerita dgn dia, cerita ngan tunggul lg baik
Tp biler dia bercerita ngan kita..
Kita dgr, sepatah2 kita ingat
Ati kata x pe syg katakan..

Bila kita syg org tu
Kita n dia lapar
Tp kita bg semua roti kita kat dia
Ati kata, ala jagalah hati dia, sian dia

Bila kita syg org tu
Kita sanggup bg dia rest bila dia letih,
Tp bila kita letih, dia nak jugak kita layan dia bila dia bsn..
Adil ke? Ati kata, ala bukan selalu pun..

Bila kita syg org tu
Kita jadi macam org gila dgr dia sakit,
Tp bila kita sakit, Dia siap bole kuar ngan kwn2 dia
Ati kata, ala x pe, x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam

Bila kita syg org tu
Kita x penah pentingkan diri sendiri
Tp dia hipokrit tahap cipan gaban
Ati kata x per, dia mmg camtu kena lah terima..

Bila kita syg org tu
Nmpk lalat kat makanan dia, kita halaukan
Tp dia lak kalau Nampak lalat kat makanan kita, dia biarkan je
Ati kata, takpelah, takkan asyik dia nk buat semua benda utk kita..
Read More...


Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger