Friday, March 28, 2014

Tangisan Jumaat

5:26 PM No Comments

Assalamulalaikum dan Salam Sejahtera. Alhamdulillah berjumpa lagi kita di hari Jumaat penghulu segala hari iaitu Hari yang penuh keberkatan. Tergerak hati untuk menulis "Tangisan Jumaat" kerana ketika khatib membaca Surah Al-fatihah, air mata tiba-tiba mengalir, mungkin kerana terlalu banyak dosa yang saya lakukan, Surah Al-fatihah itu membuatkan saya terfikir bagaimana untuk saya merentasi titian 'siratul mustaqim'. Ya allah, ampunilah dosa hambamu ini, berikanlah petunjuk dan hidayah supaya tidak terus tersesat di dalam kancah dunia yang penuh dengan dugaan. 

Air mata ini menitis lagi ketika Imam membaca doa keselamatan untuk palestin, gaza dan sebagainya. Ya allah selamatkan mereka, ampunilah dosa-dosa seluruh umat islam berikanlah kami kekuatan. Ketika ini juga terdetik memikirkan nasib Pesawat MH370 Semoga mereka selamat dan berada dalam keaadan baik. Amin. Begitu juga kepada Hukuman mati kepada 529 ahli-ahli Ikhwanul Muslimin, semoga keajaiban berlaku, semoga mereka semua selamat dari ujian mu ini Ya allah. Amin.

Akhir kalam, Semoga hari ini lebih baik dari semalam untuk kita terus memperbaiki diri kita ke arah lebih baik , ke arah Jalan yang di redhai dan di berkati Allah S.w.t. Doa saya semoga kita semua terus di beri nikmat kesihatan dan  kesenangan oleh Allah S.w.t. Makburkanlah Doa Kami Ini Ya Allah. Amin Ya Rabbal Alamin. Assalamualaikum. 


0 comments:

Post a Comment

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger