Tuesday, May 20, 2014

Ibu maut selepas rai konvokesyen anak

8:08 PM No Comments

JENGKA - Kunjungan seorang ibu meraikan kejayaan anak perempuan yang menamatkan pengajian pada majlis Konvokesyen Universiti Teknologi Mara (UiTM) Pahang di Jengka semalam, menjadi pertemuan terakhir mereka apabila wanita tersebut maut dalam perjalanan pulang.

Kejadian kira-kira jam 1.30 petang di Kilometer 36.1 Jalan Temerloh-Bandar Jengka dekat Felda Jengka 17 itu membabitkan dua kenderaan yang bertembung secara bertentangan.

Ketua Polis Daerah Maran, Pemangku Deputi Superintendan Sulaiman A Hamid berkata, selepas tamat majlis di UiTM Jengka, mangsa pulang ke Kajang dengan sebuah kereta yang dipandu anak lelaki.

Menurutnya, setiba di tempat kejadian, kereta jenis Proton Iswara yang dinaiki dua beranak itu dipercayai cuba memotong sebuah kenderaan di hadapan.

“Kegagalan untuk memotong di laluan garisan berkembar itu menyebabkan Iswara tersebut bertembung dengan sebuah kenderaan jenis MPV Livina di laluan bertentangan.

“Mangsa, Samiah Ahmad, 62, yang berada di tempat duduk penumpang hadapan tersepit dan meninggal dunia di tempat kejadian akibat parah di kepala.

“Pemandu cedera di bahagian muka dan dirawat di Hospital Jengka,” katanya.

Sulaiman berkata, empat beranak termasuk seorang kanak-kanak perempuan lapan tahun yang berada dalam MPV Livina itu tidak mengalami kecederaan.

Sumber : http://www.sinarharian.com.my


0 comments:

Post a Comment

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger