Thursday, February 20, 2014

Selamat Malam "Bakal Jenazah"

11:55 PM No Comments

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Awak semua buat apa ? Semoga kita semua sentiasa di limpahi Rahmat dan di berkati Allah S.w.t. Selamat Malam Bakal-bakal Jenazah. Kenapa saya cakap begitu? Tidur bukan sekadar memejamkan mata.

Dalam Al-Quran, Allah SWT telah menyatakan bahawa malam Allah khususkan untuk tidur. Jadi, kita gunakanlah masa itu untuk tidur. Ini fitrah asal manusia. Manusia perlukan tidur sepertimana manusia perlukan makanan, minuman dan lain-lain. Tidak ada manusia yang sanggup melawan fitrahnya.

Apakah Tidur Itu Disebut Mati Juga ? 

Ketahuilah wahai orang-orang beriman :
Didalam beberapa ayat Al-Qur'an maupun hadits, sering "tidur" Disamakan dengan "mati" atau dapat disebut juga "mati kecil" dimana suatu peristiwa yang tidak disertai dengan perasaan sakit atau derita adapun hal yang wajar dikerjakan setiap orang, dengan demikian tidak perlu ditakuti.

Adakah anda semua boleh jamin yang kita boleh hidup untuk hari esok ? Tepuk dada tanya iman. Hari ini marilah kita sama-sama muhasabah diri apa yang telah kita lakukan selama ini. Semoga dengan entri ini dapat memberi sedikit manfaat, kesedaran untuk kita bersama.

Segala yang baik itu datangnya dari Allah S.W.T. dan Buruk itu datangnya dari kelemahan diri kita sendiri. Sedikit rujukkan saya ambil dari http://spirit-xtra.blogspot.com/ dan http://genta-rasa.com/. Gambar dari google. 

Selamat Malam " Bakal Jenazah" :')


0 comments:

Post a Comment

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger