Saturday, February 22, 2014

‘NASI LEMAK TELANJANG’

11:07 AM No Comments

Kuala Lumpur: Chef selebriti, Datuk Redzuawan Ismail atau lebih dikenali Chef Wan menjelaskan kritikan ‘nasi lemak telanjang’ adalah teguran mengenai kualiti dan saiz hidangan berkenaan.

Katanya, beliau bukan mempertikaikan rasa sajian yang dihidangkan dalam pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) itu sebaliknya mengkritik penyediaan nasi lemak berkenaan yang dilihat tidak lengkap.

“Sebagai Duta Pelancongan Malaysia, menjadi tanggungjawab saya membuat teguran. Bukan niat mencari publisiti, jauh sekali memburukkan nama MAS,” katanya kepada BH.

Kenyataan pertama

Kenyataan itu adalah yang pertama daripada mulut beliau sendiri sejak isu itu diperkatakan di laman media sosial. Beliau mengkritik nasi lemak yang disediakan MAS ketika penerbangan ke Bangkok akhir bulan lalu dalam laman Instagram miliknya.

Kritikan beliau itu mendapat reaksi pengikut laman Instagram, yang turut dikongsikan di laman sosial lain.

Ramai tampil memberi pendapat masing-masing mengenai mutu dan kualiti penyediaan makanan untuk penerbangan domestik dan antarabangsa MAS.

Mengulas lanjut, Chef Wan berharap MAS membuat perubahan pada penyediaan makanan itu, yang kini kurang berkualiti dengan saiz hidangan semakin mengecil.

“Teguran saya ikhlas kerana MAS adalah syarikat penerbangan negara, yang juga ‘duta’ kecil kepada negara. Saya rasa bertanggungjawab membuat kritikan kerana saya dilantik menjadi duta untuk pelancongan negara selain duta makanan Malaysia.

“Saya bangkitkan mengenai nasi lemak itu tiada...

Sumber : http://www.bharian.com.my/


0 comments:

Post a Comment

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger