Assalamualaikum.. Jam menunjukan 2.27 a.m. aku masih tak tidur.. layan lagu jiwang-jiwang jap... Tajuk kali ini "Customer always right ?" wah.. aku sekarang memang dah tak bersetuju sangat.. memang kita ada hak sebagai pengguna tapi agak-agak lah ! haha.. semenjak aku join retail ni, macam-macam ragam pengguna yang aku dapat kenal pasti.. ok antaranya !
1. Return barang !
Ini bab paling malas, kadang-kadang beza harga 0.50 sen - 1.00 pon berkira ? wah... kadang-kadang benda tu nak guna urgent tapi boleh pula reject ! dasar kedekut ! hahahaa....
2. Customer tak faham bahasa
Ini selalu terjadi apabila ada banyak promotion ... ada la.. sesetegah promotion yang bagi reward, etc.. diorang yang faham ok la.. yang tak faham sampai Q , counter.. menyusahkan betul ( kami taw la.. kami di pihhak yang betul hahaha ).
Ye la, memang aku patut bagi jawapan.. tapi jangan lah tnya soalan yang ade jawapan dia kat description tue.. pandai2x la baca.. agak-agak la kami nak taw semua description dalam kedai tue.. ko ingat kami computer yang boleh simpan data banyak-banyak ? bila nak search ja ? lu pikir sendiri..
Sebenarnya,, banyak lagi nak di luahkan.. tapi setakat ini sahaja la..nanti orang cakap aku lebih2x lak. kan ?? kepada semua pengguna termasuk aku... memang kita ada hak sebagai pengguna... tapi kena betul cara dan gayanya.. faham-faham aja lah... Jumpa lagi !
biasalah tu, manusia ni mcm2 ragam...tapi kalau kerja bhgn customer service ni mmg banyak betul ujian...
ReplyDeleteso hadapi dengan senyuman =)
~Admin : QasehMuslimah-Munirah~
http://qasehmuslimah-munirah.blogspot.com