Friday, May 23, 2014

Elak juntaian buluh

7:34 PM No Comments

REMBAU – Gara-gara mengelak juntaian pokok buluh di tepi jalan, seorang pelajar Kolej Vokasional Dato Lela Maharaja maut selepas terbabit dalam kemalangan di Jalan Sepri-Rembau, dekat sini, petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 petang itu, mangsa, Shahrul Nizam Md Zin, 16, yang merupakan anak sulung, maut serta merta di lokasi kejadian selepas mengalami kecederaan parah di anggota badannya.

Menurut jurucakap polis, berdasarkan siasatan awal, mangsa yang menunggang motosikal dalam perjalanan dari Sepri menuju ke Rembau dipercayai ingin mengelak juntaian pokok buluh, namun masuk ke laluan bertentangan dan bertembung dengan sebuah kereta Perodua MyVi.

“Mangsa terjatuh di atas jalan, sementara motosikalnya terseret selepas bertembung dengan kereta terbabit.

"Mayat mangsa kemudiannya di bawa ke Hospital Tampin bagi proses bedah siasat,” katanya, dekat sini, semalam.

Sementara itu, saksi kejadian, Mohd Faez Shah Datuk Zukarnain Shah, 22, berkata, ketika kejadian hujan terlalu lebat dan dia memandu di belakang kereta Perodua MyVi yang terbabit dalam kemalangan itu.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, saya terkejut apabila kereta itu tiba-tiba terbabas ke kiri jalan, dan dalam masa yang sama terlihat ada sekujur tubuh terbaring di atas jalan.

“Saya segera memberhentikan kereta dan membantu memeriksa nadi mangsa, namun gagal sebelum mendapatkan bantuan," katanya.

Sumber : http://www.sinarharian.com.my


0 comments:

Post a Comment

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger