Tuesday, October 9, 2012

Gout datang lagi ? Apa ubatnya ?

8:46 PM 13 comments




Assalamualaikum. Ya allah, aku di serang Gout, kepada yang ada penyakit ni, memang taw la.. betapa sakitnya kaki tu... hmm... Kali  ni serangan gout ni lain macam sebab dah 2 minggu lebih tak lega lagi.. Aku dah habis pantang nie.. Ya allah, sembuhkanlah penyakit hambamu ini. Berikutan dengan tu aku cari la makanan apa yang tak boleh makan, tengok memang banyak la tak boleh makan,dah hilang satu nikmat, di tarik oleh allah .Mungkin sebab selalu leka dengan duniawi ni. Allah bagi amaran pada aku :'(. 

Aku pun mula cari di internet herba untuk gout, rupanya ada banyak juga, seperti misai kucing, poko duri 7 bilah, mata pelanduk , bungan kantan, dan macam-macam lagi la.. Ada juga baca air zam-zam juga baik untuk pesakit gout sebab boleh meneutralkan asid.. 


" Jangan bersedih, Sakit itu adalah rahmat dari Allah s.w.t. "


Dalam pada itu, aku pon updated la entri pasal gout, jujurnya entri tu aku copy+paste  sebab tu semua fakta bernas malas nak kacau kualiti entri tersebut, tapi aku bukan copypaste membuta tuli ja, aku ada cited, (citation) kat situ. Sebenarnya banyak input kat internet ni..yang berguna, (bila sakit baru taw nak cari) . Apa -apa pun aku harap sangat Gout aku ni dapat sembuh. Kepada sesiapa yang membaca entri ini, sila la memberi cadangan ubat yang baik untuk merawat penyakit Gout, Kerjasama anda amat di hargai :) 

Untuk menghantar maklumat lanjut mengenai penyakit gout ni boleh email muhammad_8925@yahoo.com atau terus komen di sini. Di harap kalian semua dapat membantu saya. Akhir sekali, doakanlah penyakit Gout saya ini cepat sembuh , doakan semua kesejahteraan umat islam di muka Bumi Allah s.w.t. :). Amin... Assalamualaikum. Terima Kasih ! :) 



13 comments:

  1. salam bro...salam kenal dari koz...
    penyakit gout ni mmg sejenis penyakit yang kena jaga pantang tapi kalau diusahakan insyallah ia akan hilang...Bro pernah dengar Herbalife? Koz sekarang ini jurulatih kesihatan dalam Herbalife...bro boleh cuba ini, insyallah akan mendapat hasil yang positif kerana ada juga tensimony dari org2 yg mghadapi penyakit gout ini,alhamdulillah sembuh..nak tahu lebih lanjut tentang product ini bro boleh singgah ke sini http://lamankelabnutrisi.blogspot.com/

    sebarang pertanyaan email koz ok: kozumi_ro@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. sesungguhnya ada kebaikan dalam solat... pernah dengar terapi solat?? solat yg betul pergerakan yang betul boleh dijadikan terapi untuk pelbagai sakit.... termasuk sakit malas dan sakit tak disiplin... :) ketahuilah dalam solat juga ada cara nak mengurangkan asid dalam badan yang boleh mengakibatkan gout ni.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. zahid... pernah dengar tapi x pernah join.. program tue... blh terangkan ?

      Delete
  3. putry shikin.. tq, doakan kesihatan abg.. :)

    ReplyDelete
  4. zahid... pernah dengar tapi x pernah join.. program tue... blh terangkan ?

    ReplyDelete
  5. salam.. ayah edo pon penah gout juga.. yg edo tau kena amalkan minum air masak, byk makan salad..
    n ayah edo selalu makan sup belut.. alhamdulillah lega..
    dah lama tak menyerang..
    try la makan belut..
    InsyaAllah..

    ReplyDelete
  6. Setiap penyakit pasti ada ubat kecuali mati. itu janji Allah. Dengan izin Allah, saya sedia membantu.

    ReplyDelete
  7. Saya ada gaot peringkt awal 1mei hr tu kena..Antara yg selalu org kta bgus seperti air zamzam sebb tggi alkali himax5 juice kwn sy ada jual..skrg ni sy tgh guna herbalife bdn dah smkin siht nutrisi herbalife bgus..bila mkn bnda bgus bdn kita akn jd lbh sht..

    ReplyDelete
  8. salam....yunus ...finally apa you buat utk atasi masalah gout ini......saya pun ada masalah yang sama dan tengah cari penawarnya. tolong syer syer kalau ada info. temkasih.

    ReplyDelete

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger