Thursday, February 9, 2012

Halal ! , jika bapa berada di tengah - tengah

8:32 AM 10 comments






Assalamualaikum.... pagi yg indah.. hari ini bukan nak cerita la... tp nak  nasihat.. cess.. mcm la aku  baik sngt kan ? ok terpulang kepada anda sama ada nak dengar atau tak.. selalunya kita tgk, pasangan couple ni ikut suka ja kan nek moto dgn pak we dia... Tahukah anda bahawa ianya HARAM ? klu  x tahu , lepas baca blog ini msti tahu.....Mungkin kita x rasa apa... tp masanya akan tiba unutk di hitungkan dosa, pahala , syurga dan neraka...kepada yg nak nek motor dgn pak we dia.. Boleh... dengan syarat bapa , pompuan or laki tu , berada di tengah-tengah,... mampu ? ini dpt mengelakan kita daripada terjerumus di lembah kemaksiatan... Aku, alhamdulillah x pernah buat lg.. anda ? tepuk dada tanya iman... Sesungguhnya allah suka umatnya yg mengikuti arahanya..Sesungguhnya yg baik itu datang dari allah , dan yg buruk itu datang daripada diri kita sendiri.. Semoga kita berjumpa lg... Ingat ! jauhkan maksiat , tingkatkan amalan dan bekalan menghadapi Allah S.W.T.. 




"Renungan Bersama " :)





10 comments:

  1. ak paham msg sebenar, memang tak de umat nak buat cmni, naek mto dgn awek disertakan ayah bersama. pengajaran sbnr, jgn menggatal nak naek mto berduua dgn awek.haha. dakwah itu indah. :)

    ReplyDelete
  2. naik kete la..bawak ayah ngan mak sekali..awek dok sebelah..ok?

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum, empunya Blogger.
    Jokeonsalo dengan sukacitanya menjemput kamu untuk menyertai "Kempen anti Valentine's Day" bersama jokeojeonsalo.blogspot.com

    Diharap agar kamu berkesudian untuk menyertai kempen ini. Berminat?

    Mari lihat cara-cara untuk menyertai kempen di http://jokeojeonsalo.blogspot.com/2012/02/kempen-anti-valentines-day.html

    TERIMA KASIH :)

    ReplyDelete
  4. salam.. nk bg pndangan skit utk ayat yg mngelirukn ini...

    "kepada yg nak nek motor dgn pak we dia.. Boleh... dengan syarat bapa , pompuan or laki tu , berada di tengah-tengah"

    lau bapa sang lelaki duk dtengah2, ia TETAP HARAM, sbbnya bapa laki tu bkn mahram pmpuan tu juga... ia hnya halal jika bapa sang perempuan yg brada dtngah2... wallahua'lam. =)

    ReplyDelete
  5. ntar kalo boncengan bertiga bisa ditilang pak polisi donk??

    ReplyDelete

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger