Monday, August 8, 2011

Pencuri Mati Kerana Gula : Azab Pedih

4:40 PM 11 comments






Assalamualaikum...
 ini kisah benar , ianya terjadi betul2x di dalam rumah aku , ketika aku berada di dapur..

Segalanya bermula di dapur rumah aku , 
Aku berada di ruang tamu rumah ,
Sambil bersantai , ye la kan  lepas mkn dok berehat la,
Tiba2x kedengaran bunyi sesuatu di dapur rumah aku , 

Aku pon pergi, 
Tiba2x .................
Arghhh ! terkejut aku...
Apabila melihat...kematian beramai2x si pencuri
gula yg obses dgn gula...

Aku  begitu sedih pada malam..
Sebab apa ? , aku terpaksa buang ,
Buang gula ....
Aik kenapa nak buang gula kan ?

Hmm,. ye la msti la kena buang gula , sebab semut2x,
yg curi gula tu mati dlm gula...
HUHU.. sngt sedih.... rugi weiii




Aku harap kisah ini dpat mmberi pngajaran kepada semua,
iaitu , tutup la bekas gula rapat2x dan simpan dlm peti ais..

OK... Semua cerita  itu sampai di sini saja , 
Xda kene mngena dgn org ,
Hanya sebuah kisah antara Semut dan  Gula

 ~TAMMAT ~


OLEH : Muhammad Yunus , 2011

***---__(O-O)__----***


11 comments:

  1. mati semut kerana gula.. kencing manis.. :)

    ReplyDelete
  2. simpan dlm peti ais???boleh k smpan gula dlm peti ais?

    ReplyDelete
  3. sadis betol title..haha..neway, nice one. :)

    ReplyDelete
  4. Aiman..... hehehe... semut makan bnyk mana pon x kena kencing manis la... hehehe

    ReplyDelete
  5. Chilled ..... ye la... simpan dlm peti ais.. napa x caya ka ?

    ReplyDelete
  6. peacemaker... saja wat suspen... suspen x ? hehe... thanks sudi baca.. hehhe

    ReplyDelete
  7. kehkehkeh...siot jek...ko da bunuh semut la...

    ReplyDelete
  8. kat umah cbk pun macam nie . last last mak cbk geram , die buang je gula tu . tak ke membazir , kan ? -.-'

    ReplyDelete
  9. hahahahha, semut rupenyer..ingatkan sape la yang mati syahid secara berkumpulan ni. :P

    btw, follow kamu jugak :D

    ReplyDelete
  10. Kreatif sgt ni... haha... di mana ada gula, tak semestinya ada semut.... Hehee.. :)

    ReplyDelete
  11. argg!!! gua tertipu.... tipah tertipu....

    ReplyDelete

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger