Wednesday, June 8, 2011

Mesej Kepada Blogger

12:23 PM 2 comments





Dari goggle buzz...

Baca betul2x.... 

English Version


(This message only applies to a tiny fraction of users who haven’t logged in to Blogger since 2007. If you’ve logged in to Blogger at least one time since 2007, you won’t be affected and can disregard this message.)

There was a time early on in Blogger’s life where we had our own, custom account system for handling login authentication. Starting in 2006 all new Blogger accounts were created using the official Google accounts system, and then in 2007 we started the process of moving all of our legacy users over to the Google accounts system. Now, four years later, we’re finally at the home stretch of the transition. For a number of technical and operational reasons, we’ve decided to finally end our support for migrating legacy accounts and blogs after June 25th, 2011. So if you have a Blogger account and haven’t logged in since 2007, you will lose access to the account and associated content permanently unless you update to the Google Account system before June 25th. 

Updating to the new account system is easy and should take just a few minutes. We really do value all of the content that has been created on Blogger and we hope that as many people as possible will reclaim their blogs. If you’ve been avoiding this task for a while, we encourage you to head over to the Legacy migration page and update your account. 

We’ll be sending a similar notice later this week via email to all of the email addresses associated with the legacy accounts we have in our database. In a few weeks we’ll also make another announcement here on Buzz, with more specific updates on the transition. 

If you have any other questions about this process, please let us know by posting your issue in the Login section of our Help Forum.


Klu  x berapa faham baca ni ?


Malay Version. 


(Mesej ini hanya berlaku untuk sebahagian kecil daripada pengguna yang tidak log masuk ke Blogger sejak 2007. Jika anda telah login ke Blogger minimal satu kali sejak 2007, anda tidak akan terjejas dan boleh mengabaikan mesej ini.) 

  
Ada saat awal dalam hidup Blogger di mana kami harus kami sendiri, sistem akaun peribadi untuk menangani pengesahan login. Mulai tahun 2006 semua akaun Blogger baru dicipta dengan menggunakan sistem Google akaun rasmi, dan kemudian pada tahun 2007 kami mulai proses pemindahan semua pengguna warisan kita kepada sistem akaun Google. Sekarang, empat tahun kemudian, kami akhirnya di rumah peregangan peralihan. Untuk sejumlah alasan teknikal dan operasi, kami telah memutuskan untuk akhirnya menghentikan sokongan kami untuk berhijrah akaun warisan dan blog selepas 25 Jun 2011. Jadi jika anda mempunyai akaun Blogger dan tidak masuk sejak 2007, anda akan kehilangan akses kepada akaun dan isi yang berkaitan secara kekal kecuali jika anda mengemas kini kepada sistem Akaun Google sebelum 25 Jun. 

Mengemas kini kepada sistem akaun baru mudah dan harus mengambil hanya beberapa minit. Kami benar-benar nilai semua kandungan yang telah dibuat di Blogger dan kita berharap bahawa orang sebanyak mungkin akan kembali blog mereka. Jika anda telah mengelakkan tugas ini untuk sementara ini, kami menggalakkan anda untuk kepala ke laman penghijrahan Legacy dan mengemas kini akaun anda. 

Kami akan menghantar notis serupa akhir pekan ini melalui e-mel kepada semua alamat e-mel yang berkaitan dengan akaun warisan kita miliki di dalam sistem database. Dalam beberapa minggu kita juga akan membuat pengumuman lain di sini di Buzz, dengan update yang lebih khusus tentang peralihan. 

Jika anda mempunyai sebarang soalan lain tentang proses ini, sila beritahu kami dengan posting masalah anda di bahagian Masuk Forum Bantuan kami.


*Notes :  Sila baca dengan teliti... 





2 comments:

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger