Saturday, December 25, 2010

Aku dapat jadi PM dan Kisah semasa kursus PM....

3:02 AM No Comments

Salam.... semua.. aku mmg x sangka dapat jadi PM dlm erti kata len pembantu mahasiswa,,.. aku rasa hepi sngt... x taw nk kata pa .la... mula aku dapat call.. dr kaunseling.... dia anda berminat nk jd PM... aku pon dgn senang hati menjwab.. sangst2x berminat... hehehee...... lepas aku pon kembali ke UITM merbok, sungai petani..... aku pergi dgn keadaan yang ragu2x... heeeh ye la first time kan katanya.... tp aku kuatkan semangat untuk pergi juga... dengan keaadaan beg aku yg  berat... fuhh bertapa sakitnya.. tangan2 aku mengangkat beg yg besar !! 2... kah3x... aku bw smpi kat kolej... alhamdulillah smpi juga kat kolej..... aku plop p pejabat kolej... pi kat pejabat kolej dia cakap ada org dah kat dlm bilik 2.. aku pon p la usung beg yg berat itu tapi dgn hampanya x da org pon ... hmmm aku p tnya kak 2 lg sekali..... dia bg no phone bdk 2.... ak call x dapat pon.... pas 2.. aku p wat kali ketiga kat situ .. kak 2 bg aku kunci bilik 2... fuhh lega aku.. pas 2..... aku pon kuar dgn ira, farah n sasa... coz borink lak klu tggal sorang2x.... hehee... aku pon ikut la depa.... beli brang skit2x...untuk kursus esok...

Pada keesokan harinya..... aku p ukk.... unit khidmat kaunseling...jmpa puan zainun .... hehee.... sbb aku mmg selalu jmpa dia.... dgn gmbiranya.... aku cita psal result aku hahaa... saja2x sbb mngkat kan.. hehe... aku jmpa semua PM2X... len da PM2x yg pernah jadi PM aku dlu hehee.... awal2x kenal snyap la aku smntara nk sesuaikan diri kan.... hehe. so.... habis daftar semua... kami di bawa ke bsk.. bilik seminar kaunseling....  dalam 2 puan azlina yg conduct..... dia ckp2x... hbs 2.... dia srh faiz conduct... hehee.... pa lg... dia soh perkenalkn diri n trademak.... semua2 org perkenalkn dir dgn trademark tersendri .. pas tibalah giliran aku.... aku wat trademark macam ni  Y U N = YUNUS !! dengan keaadan yg agak malu heheeh...fuhh lepas juga giliran aku....pas 2.... kami wat pa ek ?? lupa japp..hmmmm...... owh,... p makan ahahaa..... makan sari 5 kali kot x silap hahaaa.... makan2x wat aktiviti heheee.... pas 2 km dgr ceramah dari TP.... timbalan pengarah... ps hbs 2... labih kurang kul 1 kot.... hmmm cm 2 la....pas tu dgr taklimat dari HEA n HEP... ckp2x hbs.... malam 2.... wat pa tah.... owh... x wat pa pon mlm rest...




Hari kedua.... hari da aktiviti lasak..... so pakaian sukan la heheee.... aku pon berjalan la... mcm besa la dapat makan hehee... km di bawa ke 9 halangan.. halanagan demi....... halangan aku tempuh... tiba satu halangan ni ....jeng2x......yg gayut2x.... 2.... bwh 2 ada air.. aku mmg xmau wat tp dh semua org wat aku pon wat.... akhirnya..... aku wat2x n jatuh dalm air yg berapa kurun ntah... huhu bau busuk jg la..hmmm... begitu menyedihkn basah satu badan huhuhu........... lepas habis semua halangan ... aku ingt dh hbs ... da lg.... kena jln kaki ketupah.... hehee... jalan2x rmi2x... amat meletihkan... hahaaa.... jaln2x jmpa mcm2x la... hehe..... jalan2x,.. akhirnya tiba.... ni muka msa smpi heheee...........




pas 2 km di benarkn mandi di tupan beramai2x hahaa... mmg meriah la... baru aku knl skit demi sdikit perangai setiap org depa semua ok jer.... heheee..... owh lupa satu cita... trademark aku yg aku wat kelmarin 2.. jd ikutan ahahaa.... mana2x ... ja ... aku kn la YUN = yunus !!! heehe... aku x kisah pon  smpu semua kenal aku dh huhu.... ehhee.... ok2x smbgn blik.... pas mndi km mkn  rm i2x cm berkelah la... best juga  !!!! ahahaaa.... pas 2 kami mkn... n balik la kn himpit2x nek van... ni dia muka aku masa 2..heehehe.mmg x ensem n x comel lngsng hahaaa............


      ni dia muka aku mcm na cun x ?????  kah3x...........................

Pas kami blik dari tupah..... kami.... bincang in biro.... aku x fhm sngt sal biro makanan ni heheee............. x pa pelan2x kayuh heehee.............. pas 2 ... bincang2x n terus berbincang.... kah3x... pada malam 2... something special iaitu ber BBQ............. heheeh agk happening n best mlm 2... semuanya dgn ragam tersendiri.. heheee hari yg penat tapi mmg best !!!!

 Hari terakhir kursus..... hmmmm hari wat pa eh.... owh.... setiap biro antr wakil untuk trangkn perjlnn semasa MDS nt... hehe....hbs 2.... makan lg... ahaaa....pas 2 tru dpt tugas untuk jg first day pnya.... hmmm selesai yg km wat pa plop ek ?? owh,,,.... biro mkn p dewan sebaguna... tgk tmpt nk letak mknan mlm pnya... hmm,,.... betapa bestnya tgk dewan baru 2 hehee.........pas 2... blik n makan lagi !! keja makan ja... hmmm..... pada petang 2... km melawat uitm tgk2x tmpt yg nk jga nt... hbs 2..... makan lg ...mee kari klu x  silap dalam otak aku nk blik kulim ja... nasib bleh balik.. atas jasa baik MUS... yg antr aku smpi kat stesen bas... hehee... berakhir lah kursus MDS.... hehee.... aku pon dgn penatnya.... blik kerumah.... ahaha .. agak lega terus tido awal coz pnat hahaaha......... 2 ja cerita setakat ni nt aku cita... masa MDS plop cm na.... hehee....  jmpa lagi kawan2x....ni tgk la gmbr2x PM... MDS DEC-APRIL 2010....


Lagi da lagi.....


dan lagi hehee.......



  HABIS DAH HEHEEE................. SEE U NEXT TIME FOR NEW STORIES.. HEHE..........














0 comments:

Post a Comment

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger