Thursday, November 25, 2010

Terimalah.....

12:37 AM No Comments

Bila kita syg org tu
Kita terima je apa yg org tu kata
Tp bila dia kata kita?
Ati kata takpe semua manusia tak sempurna

Bila kita syg org tu
Kita tunggu dia lama pun x per
Tp bile dia tunggu kita??? Dia marah2
Ati kata ala adatlah ada yang menunggu dan ditunggu..

Bila kita syg org tu
Kita x tido pun x pe janji layan dia yg tgh bosan,
Tp bila kita bosan Ada dia layan kita???
Ati kata x pe dia busy kot..

Bila kita syg org tu
Kita call nak cakap dgn dia
Tp dia gayut dgn org lain..
Bila jd camtu,
Ati kata x pe, dia ada hal nak cakap dgn kwn dia

Bila kita syg org tu
Kita bercerita dgn dia, cerita ngan tunggul lg baik
Tp biler dia bercerita ngan kita..
Kita dgr, sepatah2 kita ingat
Ati kata x pe syg katakan..

Bila kita syg org tu
Kita n dia lapar
Tp kita bg semua roti kita kat dia
Ati kata, ala jagalah hati dia, sian dia

Bila kita syg org tu
Kita sanggup bg dia rest bila dia letih,
Tp bila kita letih, dia nak jugak kita layan dia bila dia bsn..
Adil ke? Ati kata, ala bukan selalu pun..

Bila kita syg org tu
Kita jadi macam org gila dgr dia sakit,
Tp bila kita sakit, Dia siap bole kuar ngan kwn2 dia
Ati kata, ala x pe, x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam

Bila kita syg org tu
Kita x penah pentingkan diri sendiri
Tp dia hipokrit tahap cipan gaban
Ati kata x per, dia mmg camtu kena lah terima..

Bila kita syg org tu
Nmpk lalat kat makanan dia, kita halaukan
Tp dia lak kalau Nampak lalat kat makanan kita, dia biarkan je
Ati kata, takpelah, takkan asyik dia nk buat semua benda utk kita..


0 comments:

Post a Comment

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger