Thursday, September 13, 2012

IPTA Gangnam Style 2012 : Apa Sudah jadi ?

5:20 PM 6 comments



Assalamualaikum semua.. balik dari kerja tadi  terus buka fb, dan kecoh tentang IPTA Gangnam Style .. Salah siapa ? Salah tuan yang upload ? salah orang yang menari ? atau salah pihak-pihak tertentu anda sendiri nilaikan ... Bagi aku la, tak perlu la kot nak buat tarian macam , tambah-tambah lagi perempuan pula, jaga lah aurat, jagalah maurah seorang wanita. Sebelum nak lakukan sesuatu tu fikir dulu halal - haram nya. Dalam isu ini kita tak boleh salahkan sesiapa pun, ini semua berlaku atas diri kita sendiri, atas kekuatan iman kita sendiri, jika kita  dapat fikir dengan baik dan tahu batas-batas dalam islam pekara sebegini , Insyallah tidak akan  berlaku, Janganlah kira menuding jari kepada mana-mana pihak  atas apa yang berlaku dalam Video ini. Tepuk dada tanya iman, ada yang sesuatu yang tidak kena dengan iman kita sehingga berlakunya pekara sebegini. Yang baik itu datangnya dari Allah S.w.t. dan sesungguhnya yang buruk itu datangnya dari kelemahan diri kita sendiri. Renung-renungkan.....



Anda Nilaikan ! 




6 comments:

  1. teruk nye~hahaha
    ingatkan budak laki tadie ~

    mcm mcm ragam~

    ReplyDelete
  2. masalah sosial remaja dah parah, media arus perdana yang dikawal kerajaan masih terus menyumbat dengan macam2 hiburan lagi, siap jemput lagi datang malaysia, konon2 hari belia,

    ni masalahnya sekarang,

    ReplyDelete
  3. Terokknya .
    Dahla yg bertudung buat mcm tu .

    ReplyDelete
  4. Aqidah kita kita yg jaga tak payah salahkan mana mana pun baik kerajaan atau sesiapapun .. usah semua nak salahkan org ... Dosa masing masing tanggung .. nak menegurpun usah lah dengan penuh SOMBONG ...

    ReplyDelete

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger