Wednesday, May 2, 2012

Lawatan Ke Nilai - Johor - Melaka

1:05 AM 1 comments

Assalamualaikum.. wah kali nak cerita pasal trip kelas ke Johor - melaka !... Jauh perjalanan kami pada kali ini... heehee... penat nek bas ja... hahaha... Trip kami  bermula seawal pagi... sehinggalah sampai di nilai.. haha. aku beli  Baju kat Mak aku hahaa... tapi x berapa pandai nak  pilih hehee... Then kami meneruskam perjalanan ke Johor... 15 Jam .... sampai sudah di Johor.. haha.. lama x ? hahaa.... penat woiii ! Kami Check in Tropica Inn, Johor Baharu... rest !

Nilai...

Sebelum bertolak...

Shopping......

Check in, Tropica Inn..

Keesokanya.. kami  bertolak ke Universiti Teknologi Malaysia.. UTM, memang cantik LA... hahaa.. apa2x pon Uitm tetap di hati.. Perpustakaan mempunyai fasiliti yang baik .. Syabas UTM !... Selepas lawatan tu.. kami pergi ke Danga Bay !... Wah,... dulu teringin nak p... kali ni dah sampai !... Mula2x kami jalan.. then nek kereta api... hahahaaaa.... Best la juga nek ramai2x.. hehe.. Lepas tu kami naik sampan ... hahaa... pening kot.. hahaa.. tapi mmg best la ! hehehee....... Malam tu plak.. terus ke pasar karat, mcm2x barang kat situ.. mmg x beli apa la.. sbb duit pon bnyk sngt heheheee.... Lepas tu kami ke City Square.. Makan ! McD, heheee... tu ja yg nmpk hahaa...

UTM, KIM 6A dan KIM 6B..

Jejaka Hot , UTM, Johor..

UTM.. Cantik..

Danga bay, Johor Baharu..

Kereta api !

Muka cute :)

Model kini .. hehe

Kak zati, lagi comel dari max..

Kami pelajar KIM 220..

Danga bay ..

Danga bay , best !

Lepas naik sampan !

Makan2x.....

Seterusnya.. kami balik.. then... Rehat.... kami bertolak ke Universiti Tun Hussien Onn Malaysia (UTHM)... ke perpustakaannya.. memang best la.. ! cantik hehe .. besar !.... Dalam petang tu, bertolak ke Melaka , bandaraya bersejarah !.. Masuk je ke melaka... sangatlah berwarna warni.. dengan lampu jalan yg cantik.. hahaa.. kami pon check in kat hostel, Uitm , bandaraya melaka !.. hehee... then kuar !.. P dataran melaka... cari brg la apa lagi heheee.... bergambar  dan sebagainya...

UTHM.... hehe..

UTM..

Kenangan di UTHM...

UTM lagi...

Sekitar Muzium samudera..

Dataran Merdeka !

Hari terakhir lawatan.. masih di melaka,,, kami di bawa ke river cruise dan muzium samudera... sekitar dataran melaka.. aku beli Budu, keropok.. bw balik.. hahahaa... Di situ kami naik river cruise, rm10.... 40 minit... best juga nek ramai2x.. tenang seketika... hahahhaa,......Then kami, masuk ke Muzium samudera.. tak mahal pon rm3... ja... besar juga kapal 2... hhahaaa...

Muzium Samudera..

River Cruise..

River Cruise.. lagi..

River Cruise.. best..

Bye2x... nk balik dah...

OK.. habis sudah lawatan kami  selama 4 hari 3 malam, Nilai - Johor - Melaka..... Semoga di beri kesempatan untuk pergi lagi.. ! Bye2x.. U ollsss... :)