Sunday, March 18, 2012

Nasihat Kepada Blogger

7:32 PM 7 comments





Assalamualaikum semua, kali aku ada mesej nak di sampaikan kepada semua Blogger.. Wahai kaki blogger marilah dengar nasihat aku ini. Sememangnya aku memang tidak layak untuk memberi nasihat, siapalah aku kan ? Tapi sebab semenjak dua menjak ni aku selalu Blogwalking dan perasan beberapa pekara yang tak patut di lakukan oleh blogger. Nak tau pekara apa ? Mai sini aku nak kupas satu demi satu, sebenarnya  tak banyak pon , hehe... Jom baca, sebelum itu, aku nak meminta maaf andai kata entri ini menyingung perasaan para blogger ataupun mana - mana pihak, ini sekadar pendapat aku,...

Ok baiklah ini adalah pekara - pekara yang tak patut letak dalam Blog anda yang cantik itu :- 

1. Elakan letak terlalu banyak " Bling - bling "
Ha,,.. ini memang aku tak berkenan la, bila aku buka blog org lain banyak sangat bling - bling, tak cantik sngt pon bling - bling tu, cuba biar kosong kalau  nak letak pon biar bersesuaian dengan side, tapi better tak payah letak sebabnya ianya bukan sahaja nampak serabut tapi menyilaukan  mata yang memandang. 

2. Jangan letak terlalu banyak gadget
Ok.. ini satu lagi pekara penting yang para blogger perlu ambil perhatian, utk pengetahuan smua, lagi banyak letak gadget lagi lambat page blog korang akan loading, ini akan mengambil masa yang lama untuk tggu page itu loading  dengan sempurna. Nasihat aku, kalau nak letak gadget tu, boleh bukan  tak boleh tapi letak mana yang patut ja la.. yerrr..

3. Elakan letak Background Music
Hish2x.. yang ini memang tak boleh nak terima. Maaf la nak cakap kadang2x lagu itu menyerabutkan kepala otak, kalau yang lagu soft tu tak pa, ni lagu yang rock2x hmm. mmg x blh belah la... Sebenarnya, bukan tak boleh nak letak tapi elakan la, org dtg blog kita nak baca entri, bkn nak dgr lagu, x semua entri kita sesuai dgn lagu yang di letak.. Nanti tak pasal2x x da org nak singgah dah blog kita. HEHE.. jgn marah yerr..

Ok.. itu saja kesilapan ketara yang dapat di kesan oleh aku, apa yg aku nak simpulkan disini " make it simple " .. Ok.. minta maaf andai entri ini menguris hati dan perasaan sesiapa saja yang membaca. 



7 comments:

  1. betul juga apa yang dikatakan oleh saudara ni

    ReplyDelete
  2. setuju ^^
    biasanya ni blogger girl la yg buat haha

    ReplyDelete
  3. salam bro...mintak tolong komen blog aku..hehe.. mintak pendapat sikit. no 3 yu yang paling aku tak suka..terkujat jugak bukak blog tetiba menjerit lagu2...huhu

    ReplyDelete
  4. salam persahabatan mas, monggo mampir +folow
    di blog kami penyuluh perikanan
    http://penyuluhpi.blogspot.com/
    troms

    ReplyDelete
  5. setuju..nasihat yg bagus..

    thanks share

    ReplyDelete

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger