Thursday, March 26, 2015

Datang kerja awal sikit boleh ?

12:51 PM No Comments

Assalamulaikum semua, mesti anda semua sedang bekerja. Saja saya menulis entri ni untuk mengesa anda semua datang kerja dengan lebih awal. Kehidupan seharian kita seringkali di kaitkan dengan masa, so kalau kita tak pandai urus masa, ape akan jadi dengan kehidupan kita seharian ? tepuk dada , tanya hati. 

Datang kerja awal sebenarnya tak rugi pon , bila kita datang awal kita boleh prepared diri kita supaya lebih tenang untuk bekerja. Cuba lah kita datang lambat, mesti kita akan kelam-kabut kan ? so, kita akan cemas dalam keadaan kita cemas tu macam-macam boleh berlaku, pekara yang kita sendiri tidak jangka. Lagi satu kalau kita datang kerja lambat kita akan menyusahkan orang lain. Hidup kita ni, cuba jangan menyusahkan orang lain. Kalau datang lambat sekali-dua tak pe, kalau berkali-kali ? lu pikir sendiri.. 

Uruslah masa sebaik-baiknya, kalau tahu trafic jam cuba datang awal, sekurang-kurangnya kita boleh elak jam tu. Kerja satu ibadat. so, fikir-fikirkanlah. Sampai di sini saja, leteran aku. Masa itu emas, jangan buang emas ! ok. Datang kerja awal sikit boleh ? boleh ke tidak ? 



0 comments:

Post a Comment

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger