Friday, October 10, 2014

Monash University, Malaysia

7:23 PM No Comments

Image from: afterschool.my

Assalamualaikum semua, Monash University, Malaysia, di sinilah tempat saya bekerja di waktu dan ketika ini, Sebagai apa ? Library Assistant je, kalau dalam bahasa melayu pembantu pustakawan. Alhamdulillah ini rezeki setakat ini, bersyukur kerana ada pekerjaan. Awal September 2013 merupakan titik permulaan saya sebagai Casual Staff di Monash University. Sekarang ? dah permanent staff alhamdulillah. 

Bekerja di Monash University ni fun,stress, ect. Biasalah student macam-macam ragam. Selalu kita dengar customer always right, tapi di Monash University Student always right. Sebab apa ? biarlah rahsia. Bekerja di Monash tidaklah sepenat bekerja di Guardian Pharmacy , tempat kerja saya sebelum ini. 

Staff di Monash ? semuanya sempoi tak kering gusi, saya selalu cakap dekat mereka "loqlaq". Otak semua gila-gila sebab mereka semua lah kerja jadi happy dan tak stress walaupun stress. Ye la kalau kerja dalam keadaan stress ini memang tak happy. Apa yang saya buat di Monash ? Biasalah kerja kuli-kuli ini. Shelving, Disharging, QC (Quality check), patroling, tolak trolley, angkat kerusi, eh? banyak lagi la. Tak larat nak story panjang-panjang. Apa pon Alhamdulillah, bersykur ada juga kerja dan rezeki tiap-tiap bulan. Ok lah, sampai di sini saja dulu sebab dah kekurangan idea. Insyallah berjumpa lagi di entri seterusnya. 


0 comments:

Post a Comment

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger