Sunday, October 7, 2012

Status Pilihan

10:55 PM No Comments






Assalamualaikum.. semua sahabat-sahabatku, sihat hari ni ? Semoga kita sentiasa berada dalam keadaan yang sihat. Insyallah. Hari ini, terdetik di hati saya, untuk menyenaraikan status rakan-rakan di facebook saya yang boleh saya katakan menarik dan baik  untuk di kongsikan kepada semua, oleh itu saya memilih beberapa status yang menjadi pilihan saya. Mari kita baca bersama-sama :) 


" Tidak perlu bersedih jika tidak pandai berfesyen. Tetapi bersedihlah jika tidak pandai menutup aurat." 

" Ada orang bila makan khinzir, minum arak itu terasa berdosanya. Tapi bila tinggal solat, tayang aurat, sentuh bukan mahram tak rasa apa-apa. " 

" Buat perkara salah tidak akan pernah betul. Hukum Allah jangan dipermainkan. Takut kelak merana. Kita boleh jadi insan yang baik jika mahu. Moga pintu taubat masih terbuka." 


- Hami Asraff, 2012




" Wahai GADIS....

Apabila KAMU BERKAWAN dengan INSAN bergelar LELAKI.. Ingatlah! Ada dua pilihan yang terbentang, iaitu:

Pertama : Kamu menjadi seperti kelapa. Mudah diperoleh, diparut, diperah, diambil santannya. Selepas itu? Hampasnya di buang.

Kedua : Kamu menjadi seperti mutiara. Berada di dasar lautan. Tersimpan rapi. Dilindungi kulit. Bukan senang dilihat, apatah lagi mendapatkannya. Hanya orang terpilih yang bertuah dapat memilikinya.

anda tentukan ... :') ♥ " 

- Zack Nsr, 2012




When you have a good friend that really cares for you and tries to stick in there with you, you treat them like nothing. Learn to be a good friend because one day you're gonna look up and say I lost a good friend. Learn how to be respectful to your friends, don't just start arguments with them and don't tell them the reason, always remember your friends will be there quicker than your family. Learn to remember you got great friends, don't forget that and they will always care for you no matter what. Always remember to smile and look up at what you got in life.”
― Marilyn Monroe

- Syed Suffian Syed Hussein, 2012



Baiklah setakat itu sahaja, status pilihan saya pada hari ini.. Semoga status ini akan memberi sedikit manfaat dan kesedaran kepada kita semua. Assalamualaikumm, semoga kita berjumpa lagi di lain entri. Senyum selalu dan Ceriakan Hidup anda ! 




0 comments:

Post a Comment

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger