Saturday, August 20, 2011

Jangan Sombong Berpijak Di bumi Allah s.w.t.

5:17 PM No Comments




            



  Assalamualaikum.. aku nak cita kisah ni ... 
Ni kisah ni aku ingt masa drama tv3...
 ok renungkan yerr...


Dialog antara si kaya n peminta sedekah


Si Peminta Sedekah : Encik mnta tolong ? minta tolong

Si kaya : Kamu ni keja lain ada , p la wat .

Si Peminta sedekah : Saya sakit , saya x mampu

Si kaya : Baiklah, nah 10 sen , saya ikhlas ni

Si peminta sedekah : Terima kasih (dalam hatinya, ya allah, kedekutnya,sedih sekali )


*******************************
Beberapa bulan kemudian , Si kaya di uji oleh allah , segala
harta dan perniagaan hilang dlm sekelip mata dia pon mnjadi 
miskin papa kedana dan merayap2x meminta sedekah pada suatu hari .....

 ******************************* 

Si Peminta sedekah yg dulunya miskin kini dah mnjadi kaya, bertemu dgn si kaya yg angkuh kini mnjadi peminta sedekah..


Si kaya : Minta sedekah cik.. tolong..

Si Peminta Sedekah : nah 10  sen ikhlas ni.....

Si kaya : terfikir sejenak.. tentang kisah lampaunya.. 


Tammat....


Moral cerita ini , jgn lah kamu angkuh dan sombong berpijak 
di Bumi Allah S.w.t. yg perbuatan jahat akan di balas dgn jahat...


Renungan Di bulan ramadan.... 
 


0 comments:

Post a Comment

Tiada Kepalsuan Copyright © 2013
Powered by Blogger